Eneco Tour 2012: Theo Bos sprint naar zege in Genk
woensdag 08 augustus 2012
ImageTheo Bos heeft de derde etappe van de Eneco Tour op zijn naam geschreven. De 28-jarige sprinter van Rabobank Cycling Team boekte hiermee zijn eerste zege in een Worldtour koers. Na een etappe van 188 kilometer van Reimst naar Genk was Bos in de massasprint sneller dan de Duitser John Degenkolb (Argos-Shimano) en Heinrich Haussler (Garmin-Sharp). JensKeukeleire (Orica-Greenedge) blijft leider in het algemeen klassement.

Alex Dowsett (Sky Procycling), Laurens De Vreese (Topsport Vlaanderen-Mercator), James Vanlandschoot (Accent Jobs-Willems Veranda's) en Matteo Bono (Lampre-ISD) waren de vluchters van de dag maar konden een massasprint niet voorkomen. De winnaar van de eerste etappe, Marcel Kittel (Argos-Shimano, reed op vier kliometer van de meet lek en kon zich daardoor niet mengen in het geweld om de ritzege.

Klik hier voor de uitslag

Sponsors Rabobank Proteam:

Rabobank Boretti










Commentaar (50)Add Comment
...
geschreven door achtpuntzes, 09 aug 2012 15:33:42
@ Karper:

ja, mooi om te zien, he...

mijn zus was er vroeger een kei in. heel vroeg begonnen met paardrijden, en won vele prijzen met dressuur. ik ben vaak zat mee wezen kijken.

helaas kreeg ze op haar 15 meer intresse in jongens dan in paardrijden. nou, helaas... je mag zelf kiezen wat je wilt natuurlijk... ;D
...
geschreven door Karper, 09 aug 2012 15:27:26
pffff, dit is geen sport meer, dit is pure kunst, kippevel. Ja heeft niets met wielrennen of discussies te maken, maar moest het even kwijt.
...
geschreven door achtpuntzes, 09 aug 2012 15:15:57
mijn les is:

als je geen weerwoord duldt, en alles als een persoonlijke aanval ziet, je dan ook beter niet kunt gaan discussieren, omdat het dan al snel tot een ballet van misverstanden vervalt.

ik discussieer hier al jaren zonder problemen.

maar goed, dressuur was bezig he, ff kijken... 8)
...
geschreven door Wielrengek, 09 aug 2012 15:00:50
@bil naad , Karper , UrbanSteel Wat willen jullie nou bewijzen met elke keer op nieuw die discusies?
...
geschreven door achtpuntzes, 09 aug 2012 15:00:00
@ Karper:

smileys en lichaamstaal zijn niet hetzelfde, maar:

als iemand een grapje maakt, kun je dat ook aan iemands lichaamstaal zien.

hier een grapje maken, zonder smiley, kan verkeerd overkomen. het plaatsen van de juiste smiley op het juiste moment, kan dus gedeeltelijk de taak van de lichaamstaal overnemen. je kan dus benadrukken of iets serieus, komisch, met een knipoog, etc. is, wat je soms niet met het geschreven woord kan aangeven.
...
geschreven door bil naad, 09 aug 2012 14:54:57
je hebt gelijk karper.

ik heb alleen moeite met verkeerd begrepen interpretaties die moedwillig worden misbruikt om een ander zwart te maken.
de personen die dat doen en lacherig vinden , zijn in mijn ogen slappe zakken en lichamelijk contact met mij lijkt me dan ook niet wenselijk.

lijstjes kunnen beter gemaakt worden van eigen fouten om daar lering uit trekken.

mijn les is dat discussieren hier een ballet van misverstanden is, dus zal ik me hier voortaan van onthouden.
ik hoef niet zonodig zelfbevestiging met moddergooien.
...
geschreven door achtpuntzes, 09 aug 2012 14:47:18
@ Karper:

veel kijkplezier ;D
...
geschreven door Karper, 09 aug 2012 14:46:31
@achtpuntzes,
oke nog even dan. Smileys aanklikken is bewust, lichaamstaal is meer onbewust.
...
geschreven door Karper, 09 aug 2012 14:44:29
Maar ik ga nu naar de dressuur kijken, heb er totaal geen verstand van, maar ik vind het wel onvoorstelbaar wat ik zie. Dat je een paard zo iets kan leren gaat mijn pet te boven.
...
geschreven door achtpuntzes, 09 aug 2012 14:44:20
@ Karper:

een discussie op zoiets als internet laat natuurlijk geen lichaamsltaal toe, maar daar hebben ze de smileys voor uitgevonden 8)
...
geschreven door Karper, 09 aug 2012 14:36:03
@bil naad,
Je moet ook wel eens in de spiegel kijken hoor. Jij komt ook vaak met uitgesproken meningen, die geen discussie toelaten. Als reactie daarop krijg je ook weer repliek die elke discussie doodslaan. En dan eindigt het een soort niet/welles spelletje. Maar dat is ook het gevolg van dit soort media. In een gezonde discussie is lichaamstaal en persoonlijk contact van wezenlijk belang en dat heb je hier niet. Iedereen kletst vanuit zijn eigen emotie, lekker verborgen achter zijn eigen toetsenbord.
...
geschreven door achtpuntzes, 09 aug 2012 14:35:05
@ Rahimns:

met medestanders is het natuurlijk ook lastig discussieren, aangezien je al dezelfde mening hebt ;D
...
geschreven door rahimns, 09 aug 2012 14:31:13
Ik zoek nooit medestanders, ik heb mijn mening en de een zal het daar mee eens zijn en de ander niet. prima. Verder ben ik het zelf ook met sommige eens en met sommige eigenlijk nooit ;D
...
geschreven door achtpuntzes, 09 aug 2012 14:28:20
@ bil naad:

discussieren is juist leuk, is altijd op persoonlijke titel, en ik word er nooit moe van :D

...
geschreven door Karper, 09 aug 2012 14:25:50
@achtpuntzes,
Met die voorwaarden kan zo'n lijst nooit erg lang zijn ;)
...
geschreven door achtpuntzes, 09 aug 2012 14:25:04
........mijn issue is dat alles en iedereen hier wordt afgekraakt en dat er medestanders worden gezocht om zonodig voor eigen zweverigheid gelijk te halen.


?

...
geschreven door bil naad, 09 aug 2012 14:21:07
@karper
over de sporter mag altijd gediscussieerd worden, maar ,wat je nu aanhaalt bevestigt eigenlijk het probleem.

het issue wat jij denkt is niet wat ik bedoel.
mijn issue is dat alles en iedereen hier wordt afgekraakt en dat er medestanders worden gezocht om zonodig voor eigen zweverigheid gelijk te halen.
een sportliefhebber is in mijn ogen niet iemand die met succeswinden meewaait.
een aimabel mens is niet iemand, die mogelijkheden benut om met verkeerde woorden of verkeerd interpreteren anderen en sporters hier op de site te kakken wil zetten.
hiermee bedoel ik jou niet, jij komt mij wel als aimabel over,meningsverschil of niet, dat maakt ook niet uit, daar kunnen we over discussieren.

ik word wel moe van discussies op persoonlijke titel.
en over interpretaties en letterlijk of figuurlijk nemen van woorden met de bijbehorende blabla ken ik ondertussen wel.



...
geschreven door achtpuntzes, 09 aug 2012 14:19:48
overigens heb ik geen zwarte lijst, en ook geen lijst met azijnpissers.

wel heb ik een lijst met mensen waarmee het goed en gezellig discussieren is.

om op die positieve lijst te komen, moet je enigszins de edele kunst van het discussieren beheersen, moet je ook blijven kunnen discussieren als je het niet eens bent met je discussie-partners, moet je je zelf niet altijd even serieus nemen, en natuurlijk een wezenlijke bijdrage leveren aan de discussie op zich...

deze lijst wordt niet openbaar gemaakt, maar degenen die er op staan, zullen dat wel weten, daar ik regelmatig prettige discussies met deze goede mensen heb...

tot zover mijn lijstje... ;)
...
geschreven door Karper, 09 aug 2012 14:17:14
@achtpuntzes,
En dan moet je toch terugvallen op uitslagen en de laatste 50 meter.
...
geschreven door achtpuntzes, 09 aug 2012 14:04:39
hee, gezellig, een discussie :)

de kwaliteiten van een renner lijken me niet echt een persoonlijk iets voor een supporter. je kunt een renner onderschatten, op zijn waarde schatten en overschatten, maar zijn/haar kwaliteiten (van de renner/renster) blijven natuurlijk hetzelfde.

maar wat de kwaliteiten van een renner zijn, is soms niet helemaal duidelijk. dus is er altijd ruimte voor discussie.

...
geschreven door Karper, 09 aug 2012 13:49:45
@bil naad,
"wat iemand vindt van de kwaliteiten van een renner/ sprinter is persoonsgebonden en is geen issue".
Als dat geen issue is, valt er niets te discussieren.
...
geschreven door bil naad, 09 aug 2012 13:44:46
ik denk dat ik het redelijk snap en geen 2 dingen door elkaar haal.

wat iemand vindt van de kwaliteiten van een renner/ sprinter is persoonsgebonden en is geen issue.

het echte issue spreekt voor zich hier op de site.
...
geschreven door Karper, 09 aug 2012 13:44:15
@rahimns,
Duidelijke woorden, helemaal mee eens.
...
geschreven door Karper, 09 aug 2012 13:39:46
@bil naad,
In al je enthousiasme (en dat is te waarderen) lees je soms meer dan wat er geschreven is. Theo Bos is nog geen topsprinter gezien zijn uitslagen en daar gaat het om. Maar dat wil niet zeggen dat hij niet presteert. Hij pakt zijn overwinningen mee, maar om als topsprinter de geschiedenis in te gaan moet hij nog wat meer laten zien. Hoy, toch ook geen non-valeur zegt toch ook tegen Bos "come back to the track".
...
geschreven door rahimns, 09 aug 2012 13:26:42
Ik denk dat je hier 2 dingen door elkaar haalt en dat er daardoor verwarring ontstaat. UrbanSteel geeft gewoon aan heel veel waardering te hebben en na de afgelopen dagem dus nog meer voor de mens Theo Bos, maar dat staat los wat hij van hem vind als sprinter. Ik zelf vind hem wel degelijk een topsprinter en dat anderen dat niet vinden of hem een subtopsprinter vinden dat is geen probleem. Maar het respect hebben voor iemand is wat anders dan hem een topper vinden.
...
geschreven door bil naad, 09 aug 2012 13:25:20
@US
je geeft me altijd maar al te graag een sneer en je weet niet van ophouden, dus ik zal vast wel weer iets van jou over mij te horen krijgen.

sla je slag. go 4 it.
...
geschreven door Karper, 09 aug 2012 13:23:38
@UrbanSteel,
Kijk maar uit met je zwarte lijst. Nog even en je wordt aangeklaagd voor kleurendiscriminatie ;D ;)
...
geschreven door bil naad, 09 aug 2012 13:22:40
ik som geen hele lijstjes op, daar zijn anderen veel beter in, ik geef een voorbeeld.
ik ga hier niet de hele sportgeschiedenis oprakelen vanaf marathon en olympia en sparta.

eddy the eagle is niets meer dan een voorbeeld om sport toegankelijk te maken voor niet-traditionele landen, dat is alles en dat is goed.
startplaatsen worden zowiezo door de meesten gemist, de regels zijn zo en niet anders en mag een eddy deelnemen.

ik vind het gewoon raar dat mensen eerst worden afgekraakt en daarna als er succes komt en de sporter wordt een beetje belicht, wordt men fan.

volgens velen moet bos eerst op de champs-elysee winnen om te worden erkend als een topsprinter.

maar idd, dat zie ik verkeerd en lees ik verkeerd en de kenners schreeuwen moord en brand.
...
geschreven door UrbanSteel, 09 aug 2012 13:12:51
@Karper

Goed gezegd , wij kunnen nogal is pittig discussiëren , maar we blijven altijd respect voor elkaar hebben , en verdraaien geen woorden .

Aan bil naad ga ik geen woorden meer vuil maken , ik schaf mezelf een zwarte lijst aan alla wielerliefhebbert ( ;) ).
...
geschreven door Karper, 09 aug 2012 13:01:34
@bil naad,
Volgens mij lees je niet goed.
Niemand heeft nu ineens meer respect voor Bos; waar lees je dat?
Jij hebt respect voor Eddy the Eagle. Ik heb alleen medelijden met mensen die zich belachelijk maken. Valt me mee dat je Gomez (de spaanse schaatser) niet noemt. Dit soort mensen maken namelijk de sport belachelijk en tonen zelf geen respect naar de sport toe. Je vergeet namelijk dat ze indirect (door allerlei regels) een andere sporter met een veel hoger niveau uit de wedstrijd houden. En dat vind ik dus respectloos. Krienbull noem ik met opzet niet, omdat hij ondanks zijn lage niveau, wel een bijdrage heeft geleverd in de verdere ontwikkeling van de schaatssport.
...
geschreven door barrywarry, 09 aug 2012 12:20:24
Een mooie overwinning van Bos, maar het bewijs dat hij een echte topsprinter is heeft hij hiermee voor mij nog niet geleverd - het was geen sprint van wereldniveau, al kan Bos daar natuurlijk niets aan doen. Ik vind dat Rabobank eens duidelijk de kaart moet gaan trekken, als ze van Bos een echte topsprinter willen maken moeten ze ook in élke wedstrijd waarin hij start en die op een sprint kan eindigen voor hem rijden, vanaf de start en eenduidig. Niet ook soms voor Renshaw of Brown rijden, hoewel dat natuurlijk een serieuze streep door Renshaw's rekening zou zijn.

Rabobank heeft the winning mood duidelijk te pakken. Ik wens ze nog een mooi najaar toe.
...
geschreven door bil naad, 09 aug 2012 11:28:13
theo bos is al heel lang wereldklasse en nu wil hij ook op de weg winnen, wat ook lukt.
dat hij op de weg ook wint is voor mij geen verrassing, world tour wedstrijd of niet.
die jongen is al heel wat jaren bezig, om dan nu door een filmpje of een WT-overwinning respect te tonen is volgens mij een beetje aan de late kant.

persoonlijk hoef ik de mens theo niet te kennen om zijn prestaties en inzet te waarderen, dat hij voor teun uit zijn dak gaat en meeleeft is voor mij vrij logisch.

thomas voeckler vind ik in uitstraling "pet" , maar wat hij al jaren laat zien en hoe hij zijn oude belofte invult, verdiend niets anders dan respect.
eddy the eagle was een fantastische persoonlijkheid, maar op sportief vlak knudde, ook dat verdiend respect.

hoe gaat dat straks als lars boom of robert gesink de prijs gaan pakken?
zijn ze dan plots wel fantastisch?

...
geschreven door rahimns, 09 aug 2012 10:47:09
Ik heb een prachtige foto van Theo samen met mijn zoontje. De manier waarop hij voor hem de tijd nam vond ik fantastisch. Dus fan ben ik al een tijdje. Daarnaast gun ik hem dit en reed hij echt een sterke sprint. Ik hoop echt dat hij het nog eens in een grote ronde kan waarmaken.
...
geschreven door UrbanSteel, 09 aug 2012 10:30:40
"grappig om te lezen dat mensen eerst iets persoonlijks willen zien , alvorens de prestaties van de sporter in kwestie op waarde wordt ingeschat"."

Wie schat waar de prestaties van een sporter in kwestie op waarde in ?

Ik schrijf , voor altijd fan van Theo Bos omdat hij zo uit het dak kan gaan voor iemand anders .
Nergens maar dan ook nergens staat geschreven dat ik hem als sprinter ineens in de hoogste klasse plaats .
...
geschreven door Karper, 09 aug 2012 10:28:24
@bil naad,
"grappig om te lezen dat mensen eerst iets persoonlijks willen zien , alvorens de prestaties van de sporter in kwestie op waarde wordt ingeschat
"
Snap die opmerking niet helemaal.
...
geschreven door bil naad, 09 aug 2012 10:16:50
grappig om te lezen dat mensen eerst iets persoonlijks willen zien , alvorens de prestaties van de sporter in kwestie op waarde wordt ingeschat.

mij maakt het niet uit of theo een rit in turkije of in de eneco tour wint, ik vind ze allebei even mooi, alleen is de een dus WT.

sport weten is sport beleven.
bij paardspringen springt de coach mee en bij boksen doet lucia de rijker op de tribune de moves mee.
...
geschreven door UrbanSteel, 09 aug 2012 10:02:27
En , Theo Bos gezien bij Studio Sportzomer ?

Het was alsof hijzelf de rit van Teun Mulder reed .
Hij wist gelijk dat Teun Brons had gehaald ( daar komt die baanervaring weer om de hoek kijken ).

Theo vrat zijn TV zowat op en was net zo intens gelukkig als Pieter van de Hoogenband tijdens de 10 kilometer zwemmen van Maarten van der Weijden op OS in 2008 .

Wat kan sport en sport meebeleven toch mooi zijn .

Met deze actie heeft Theo mijn hart gewonnen , voor altijd fan van Theo , de supporter nummer 1 van Teun Mulder .
...
geschreven door rahimns, 09 aug 2012 00:59:06
dat zegt theo zelf ook op twitter. het heeft hem nog extra motivatie gegeven. het gaat zo wie zo lekker met Rabo de afgelopen tijd.
...
geschreven door Karper, 08 aug 2012 20:16:06
Denk dat Teun Mulder een groot aandeel in deze overwinning heeft gehad.
...
geschreven door Riesjart Poels, 08 aug 2012 19:38:00
wat geweldig dat we in nederland zo een goeie sprinter hebben! held!
...
geschreven door achtpuntzes, 08 aug 2012 19:18:30
leuke overwinning.

niets meer, niets minder :P
...
geschreven door wielerliefhebbert, 08 aug 2012 18:58:40
@rahimns
Waarom zou hij dan zo extreem veel moeten aankomen? Als hij het omnium gaat rijden, dan rijdt hij dus de duuronderdelen, in combinatie met zijn verleden als baansprinter. De onderdelen 200 meter, kilometer tijdrit, scratch, en de eliminatierace liggen hem sowieso erg goed...

Nog even nagezocht, Theo Bos was in zijn tijd als baansprinter 83 kg, nu als afgetraind wegrenner 77 kg... Aangezien hij nu dus niet sprinter, maar gemengd sprinter/duurrenner zou zijn, hoeft hij denk ik niet veel aan te komen hoor...
...
geschreven door rahimns, 08 aug 2012 17:54:35
@urbansteel dat idee had ik ook. hij had al lang gezien dat er niemand meer langszij kon komen. men vergeet wel eens dat hij geen pannemkoek is op sprintgebied.

@wielerliefhebberd dat valt echt niet combineren. dan moet hij weer zoveel aankomen dat hij op de weg niets meer presteert.
...
geschreven door UrbanSteel, 08 aug 2012 17:45:39
Mooie en knappe overwinning van Bos , het leek spannend , maar volgens mij had Bos ( met zijn baanervaring ) snel in de gaten dat hij niet meer te kloppen was op het laatste stukje .
...
geschreven door mikespaan, 08 aug 2012 17:19:14
Mooie overwinning, laat toch een hoop goede sprinters achter zich, hopen dat die er nog 1 kan pakken deze week.
De sprinttrein begint ook steeds beter te lopen, hopen dat dat volgend seizoen zijn vruchten echt gaat afwerpen.
...
geschreven door wielerliefhebbert, 08 aug 2012 17:14:47
Theo, geweldig! Eindelijk die zwaarbevochten zege in een WT-koers... Dat heeft toch meer aanzien dan de Ronde van Turkije, met alle respect... Mooie opsteker! Laat die gasten maar lullen die zeggen "Ga maar weer terug naar de baan". Ik ben voor combineren, maar dat geheel terzijde...
...
geschreven door rahimns, 08 aug 2012 16:41:42
@bil naad van de week kon Bos niet meesprinten door die valpartij... Dat hoort erbij. Ik hoop van de week nog een duel Bos - Kittel te zien.
...
geschreven door rahimns, 08 aug 2012 16:38:51
Sterke sprint van Bos. Verslaat toch Degenkolb en Haussler. Rabo rijdt toch erg sterk de laatste weken. Ze willen dit najaar er blijkbaar nog echt wat van maken.
...
geschreven door bil naad, 08 aug 2012 16:37:43
hij was wel vrij vroeg met juichen, maar hij zal het wel goed hebben ingeschat.
een goede overwinning en loon voor arbeid.
lekke band voor kittel, anders had de sprint er wel anders uit gezien.
...
geschreven door nixanders, 08 aug 2012 16:33:37
Hehehehe Eindelijk bossie in een WT koers.

Schrijf commentaar
U moet ingelogd zijn om commentaar te geven. Eerst registreren als u nog geen account hebt.

busy
 
< Vorige   Volgende >

Zoeken op wielerland

Fietsvriendelijke Accommodaties

Wielerland Nieuwsbrief

Wil je de Wielerland Nieuwsbrief ontvangen? Meld je dan hier aan.

Wielerland Shop

Toertocht Kalender

08-06-2013 Apeldoorn
15-06-2013 Papendal Bike Event
22-06-2013 Oostvoorne -Zeeland
29-06-2013 Rotterdam
24-08-2013 Biddinghuizen
30-08-2013 WPC toertocht
31-08-2013 WPC toertocht
05-09-2013 Rondje Nederland
07-09-2013 Alblasserdam
07-09-2013 CFH Limburg
14-09-2013 Oostvoorne - Z-H Eilanden

Volg ons op:

Twitter  Facebook

Laatste uitslagen

23-05-2013   Tour of Iran
23-05-2013   Tour de Gironde
23-05-2013   Tour de Belgique - Ronde van...
23-05-2013   Bayern Rundfahrt
23-05-2013   An Post Ras
23-05-2013   Giro d'Italia
22-05-2013   Tour of Japan
19-05-2013   Amgen Tour of California
19-05-2013   Simac Omloop Der Kempen
19-05-2013   Paris-Arras Tour

Volgende 10 wedstrijden

24-05-2013   Tour of Japan
24-05-2013   Giro d'Italia
24-05-2013   Tour of Iran
24-05-2013   Race Horizon Park 1
24-05-2013   Tour de Gironde
24-05-2013   Tour de Belgique - Ronde van...
24-05-2013   Bayern Rundfahrt
24-05-2013   An Post Ras
24-05-2013   Trophée Castel III
25-05-2013   Grand Prix de Plumelec-Morbi...

Wielerland.nl klassement 2013

 1  Peter Sagan 1091
 2  Mark Cavendish 913
 3  Vincenzo Nibali 812
 4  Christopher Froome 764
 5  Mauro Santambrogio 744

Overwinningenklassement 2013

 1  Mark Cavendish 12/3/1
 2  Peter Sagan 10/5/1
 3  Marcel Kittel 9/1/0
 4  Christopher Froome 7/3/1
 5  Andre Greipel 6/1/3

Laatste reacties

Giro d'Italia: 19e etappe niet over Gavia en Stelv...
Lees net op twitter dat de uitslagen database weer voor iedereen bereikbaar wordt... mensen die een...
Giro d'Italia: Nibali wint tijdrit, Clement achtst...
@ UrbanSteel : Nu na 2,5 week rijden door Italië staat Stef Clement ook nog boven hem. (Leuk nieuwt...
Giro d'Italia: Nibali wint tijdrit, Clement achtst...
En ook voor het ploegenklassement. Blanco staat nog steeds tweede!
Giro d'Italia: 19e etappe niet over Gavia en Stelv...
Wist ik al 14 dagen...Het zal nog wel een heel leuke rit worden,ik kijk er naar uit!
Maarten van Trijp wint eerste rit Tour de Gironde
slim gedaan van Nick van der Lijke

Wielervrienden Login

Klik hier om direct naar Cyclingmates te gaan