Tour de France: Valverde soleert naar ritzege
donderdag 19 juli 2012
ImageAlejandro Valverde is de winnaar van de zeventiende etappe van de Tour de France. De Spanjaard van Movistar was de laatst overgebleven renner van een grote kopgroep en reed vanaf de Port de Bales solo naar de finish op de Peyragudes. Achter Valverde kwam Chris Froome (SKY) als tweede binnen, samen met zijn ploeggenoot Bradley Wiggins, die derde werd. Wiggins behoudt de leiding in het algemeen klassement.

In de laatste bergetappe van deze Tour kregen de renners vijf cols voor de kiezen, waaronder de Col de Menté (1), Port de Bales (H) en de Peyragudes (1). In de aanloop naar de Col de Menté werd er door veel renners geprobeerd om weg te komen, maar pas aan de voet ontstond een grote groep renners met daarin Laurens ten Dam (RAB). Op de twee kilometer van de top kon het peloton weer aansluiten vooraan. Vervolgens was er een strijd om de bolletjestrui tussen Thomas Voeckler (EUC) en Fredrik Kessiakoff (AST), die werd gewonnen door de Fransman.

Tijdens de afdaling van de Col de Menté vormde zich een nieuwe kopgroep met Alejandro Valverde (MOV), Sandy Casar (FDJ), Kessiakoff, Voeckler, Egoi Martinez (EUS), Jean-Christophe Peraud (ALM), Rui Costa (MOV) en Vincenzo Nibali (LIQ). Nibali liet zich niet veel later terugzakken om de kopgroep meer kans te geven. Nadat Bradley Wiggins (SKY) het tempo in het peloton liet zakken, gingen Ten Dam en Johnny Hoogerland (VCS) in de aanval. Hieruit ontstond een achtervolgende groep van elf renners, met daarin ook Pieter Weening (OGE). Weening kon als eerste vooraan aansluiten en niet veel later was er een samensmelting van de twee groepen, wat zorgde voor een kopgroep van 17 renners.

Op de Port de Bales gingen Gorka Izagirre (EUS), Jorge Azanza (EUS) en Blel Kadri (ALM) in de aanval vanuit de kopgroep. Azanza werkte vooraan voor zijn ploeggenoot, maar moest even later uitgeput de twee laten gaan. Rui Costa was de volgende die in de aanval ging en hij kon de twee vooraan passeren. Via een tegenaanval kon Valverde aansluiten bij zijn ploeggenoot en na even bijkomen ging Valverde solo verder. Valverde kwam als eerste over de Port de Bales en wist ook in de afdaling zijn voorsprong te uit te breiden, terwijl zijn eerdere medevluchters één voor één werden opgeslokt door het peloton.

Aan de start van de slotklim had Valverde ruim twee minuten voorsprong op het peloton, waar het peloton werd gegangmaakt door Ivan Basso (LIQ). Waar Jelle Vanendert (LTB) eerst in de aanval ging, reed ploegmaat Jurgen Van Den Broeck even later naar hem toe. De groep met favorieten kon ook aansluiten, maar voor Evans ging het wederom te snel. Met Chris Froome (SKY) op kop ging het voor iedereen behalve Wiggins te snel. Omdat Wiggins het hoge tempo van Froome niet kon volgen wisten de twee renners van Sky niet in de buurt te komen van Valverde en wist de Spanjaard zijn voorsprong te behouden en solo over de finish te komen.

Bekijk hier de uitslag

Bekijk hier het algemeen klassement
Commentaar (124)Add Comment
...
geschreven door dartoloog, 21 jul 2012 09:56:04
Dat Valverde niet door wil met Nibali is erg vreemd. Was een sterke groep en hoevaak is er niet afgesproken :" ïk de etappe, jij het geel" ??
...
geschreven door biker37, 20 jul 2012 21:15:59
De Tour wacht op niemand, alleen Froome wacht op Wiggens, de dommerik.
...
geschreven door mikespaan, 20 jul 2012 18:07:23
Denk jij dus echt dat die andere 7 gaan doorrijden met nibali, ja misschien wat onervaren rennertjes die al blij zijn dat ze meezitten maar mannen als valverde gaan zich echt niet kapot rijden voor nibali.
Als nibali door zijn aanwezigheid die vlucht om zeep helpt kan die later ook niet op steun rekenen van die ploegen uit de kopgroep, die rijden dan eerder tegen hem.
...
geschreven door Glaasje Rose, 20 jul 2012 16:48:49
@mikespaan
Als Nibali de etappe wil winnen, laat hij zich toch niet terugzakken. Nee dan blijf je gedoseerd meewerkend in de kopgroep rijden en laat je Sky je maar terugpakken. Kost de knechten van Wiggins krachten. Blijft voor mij een 'aparte' etappe
...
geschreven door mikespaan, 20 jul 2012 16:37:38
Wat een onzin dat de overwinning van valverde een cadeautje was, die gast heeft gewoon de balen uit zijn broek gereden, kan hij er wat aan doen dat froome van sky bij wiggins moet blijven.

Dat terugzakken van nibali is ook begrijpelijk, het had voor hem totaal geen nut om in die kopgroep te blijven zitten want dan waren ze 10 kilometer verder gewoon teruggepakt en had die nutteloos met krachten lopen smijten op een gedeelte van het parcours waar dat nog geen nut had.
Dat liquigas daarna op kop gaat rijden is trouwens ook niet vreemd aangezien nibali van te voren al had aangekondigd deze etappe te willen winnen.
...
geschreven door Karper, 20 jul 2012 12:29:53
We zien en horen allemaal hetzelfde, maar toch tig meningen. Dat maakt de wielersport zo interessant. Iedereen geniet of ergert zich op zijn eigen manier. Er is altijd wat te smullen.
...
geschreven door Glaasje Rose, 20 jul 2012 12:21:54
Liquigas was helemaal niet aan het jagen maar aan het controleren (voor Valverde?)
...
geschreven door dartoloog, 20 jul 2012 12:15:30
Helemaal duidelijk dat hij een molensteen was om de nek van Valverde. Niet duidelijk was waarom Liquigas daarna ging jagen en Wiggins terugbracht zonder enige kans op succes voor Liquigas?
...
geschreven door Karper, 20 jul 2012 11:52:30
In de wielrennerij is het niet ongebruikelijk dat een renner die niet in de kopgroep "past" zich terug laat zakken. Meestal zie je dat niet op televisie, omdat in de regel als de uitzending begint de zaak al gestalte heeft gekregen. Nu was het vol in beeld en wordt er een probleem van gemaakt, zelfs bankrekeningen vliegen voorbij. Wielrennen is niet zo simpel dan alleen zo hard mogelijk rijden van A naar B. Het peleton is een groep van mensen die het hele jaar met elkaar optrekken en strijd leveren. En dan is het normaal dat afspraken gemaakt worden, tenminste dat vind ik.
...
geschreven door Danman, 20 jul 2012 11:47:18
Ik denk dat het inhouden van Froome op verzoek van een derde is gedaan en niet zozeer door de Sky teamleiding.
Nibali laat zich terugzakken om Valverde de kans te gunnen. Daarna heel de groene brigade op kop ipv Sky, dit is gewoon een gekochte overwinning van Valverde door de deal met Liquigas, Wiggins had Froome echt wel laten gaan die laatste 2km en met alle GC-renners gelost. Ik denk dat het verzoek vanuit de Italianen is gedaan om Valverde niet terug te pakken. Ik kan namelijk niet geloven dat Wiggins nog bang was meer dan 1 minuut te laten aan Froome zo kort voor de meet.
...
geschreven door Petrovic, 20 jul 2012 11:38:11
@Rahimns, De verklaring van Wiggins zet eea inderdaad in een ander daglicht.
Oordelen en veroordelen doen we toch allemaal op basis van wat we zien, zonder alle details te kennen. En gezien de manier waarop Froome koerste in deze laatste km's leek het er toch echt op dat hij op Wiggins diende te wachten. Maar dat blijkt dus niet helemaal waar te zijn.
...
geschreven door Karper, 20 jul 2012 11:36:25
@surfmonster,
Precies het doel van SKY is om een Olympisch kampioen baanrennen ook op de weg een aansprekende zege te laten behalen. Froome vergeet gewoon dat hij ook geprofiteerd heeft van het beulswerk van Hagen, Rogers, Porte en Knees. Laat Froome maar op zaterdag zien dat hij de beste is.
...
geschreven door surfmonster, 20 jul 2012 11:34:23
Wat zou een overwinning in de tour waard zijn? ;)
...
geschreven door Glaasje Rose, 20 jul 2012 11:29:24
Of is het op kop rijden van Liquigas part of the deal tussen Valverde en Nibali. Liquigas zorgde met het op kop rijden dat de afstand ongeveer drie minuten bleef wat Valverde prima uitkwam.
Wie weet vindt een Zwitserse journalist over vijf jaar wel een bankafschriftje a la Kolobnev-Vinokourov
...
geschreven door surfmonster, 20 jul 2012 11:26:08
@Karper
Zie je niks raars aan je interpretatie van het op kop rijden van Liquigas?

Als ze bij wijze van "straf expeditie" aan kop van het peloton gaan sleuren om die kopgroep terug te pakken, waarom blijft Nibali er dan niet gewoon in zitten?
In dat laatste geval hadden de andere ploegen het voor ze gedaan en was het nog gelukt ook. Of denk je dat Valverde Nibali van de fiets geslagen zou hebben als hij erbij gebleven zou zijn?
...
geschreven door surfmonster, 20 jul 2012 11:19:19
Het verhaal Wiggans - Froome is wel duidelijk toch?

Sky is naar de tour gekomen met duidelijke afspraken en Wiggans als kopman. Froome rijdt lekker omhoog (volledig zonder enige druk, want hij is maar knecht deze ronde, vlak dat niet uit) en krijgt het een beetje in zijn bol. Blijkbaar is hij niet zo'n enorme teamspeler, want hij laat op diverse manieren blijken dat hij zich in moet houden.

Verder doen Sky en Wiggans er alles aan de gelederen gesloten te houden en als een goed functionerend team over te komen (ook wel zo leuk voor de sponsor die er op jaarbasis miljoenen in pompt).
Hoe het verder af zal lopen valt nog te bezien, maar genant is het momenteel wel.
...
geschreven door UrbanSteel, 20 jul 2012 11:17:56
@Karper

Precies , als Nibali in de kopgroep was blijven zitten had Valverde van zijn levensdagen deze etappe nooit gewonnen , dan was het gat dichtgereden door Team Sky .

Dus veel glans is er niet , eerder een cadeautje zoals Glaasje Rose het omschrijft .
...
geschreven door Karper, 20 jul 2012 11:08:19
@UrbanSteel,
Wie gingen er daarna op kop rijden? Luigigas dacht ik. Ze probeerde Saxobank te immiteren (Sorensen). Mogen we niet in de kopgroep dan gaan we op kop van het peleton rijden. En de verslaggevers maar zeggen dat ze plannen hebben met Nibali voor de etappe overwinning. Een ding weet ik zeker dat hadden Wiggins en Froome nooit toegestaan. Een nummer drie uit het klassement laat je niet rijden als jezelf sterker bent.
...
geschreven door Glaasje Rose, 20 jul 2012 11:07:04
Glans van de zege van Valverde? Zie weinig glans, zie wel een cadeautje.

Eerst handjeklap met Nibali en daarna een kopman die zijn knecht niet loslaat om het laatste gaatje te dichten en de etappe te winnen.

Sky probeert recht te lulen wat krom is want een verhaal als "We wisten de voorsprong van Valverde niet", lijkt me nonsens. Als dat wel zo zou zijn dan heeft de ploegleiding dus bewust de voorsprong van Valverde niet in de oortjes doorgegeven.

Blijft allemaal speculeren na de etappe van gisteren maar heb nog niet het idee dat ik het exact juiste verhaal heb gehoord over de 'kwestie Wiggins-Froome'
...
geschreven door UrbanSteel, 20 jul 2012 10:53:46
De glans de glans van de overwinning van Valverde heeft Valverde zelf weg genomen , hij mocht als kansloze in het klassement vrij wegrijden , ging nog moeilijk doen met Vincenzo Nibali die ook mee zat in de kopgroep , en de kans op de overwinning kwam pas toen Nibali zich liet terug vallen , en die verhalen met ongeschreven wetten mogen zo de vuilbak in , een rit gaat van A naar B , en daar tussen in kan en mag iedereen ( inclusief Nibali )aanvallen .

Het is een mooioe overwinning van Valverde , maar hij mocht hem winnen .
...
geschreven door surfmonster, 20 jul 2012 10:42:17
@Karper
Je hebt helemaal gelijk, was een mooie overwinning.
Overigens: ook knap van die drie nederlanders dat ze de juiste ontsnapping te pakken hadden dat er niet op gokten dat Nibali tot op het einde mee zou doen na zijn eerdere aankondiging voor de dagzege te gaan. Jammer echter dat Valverde te sterk voor ze was.

Sorry voor dat laatste, maar je kunt die jongens ook best wel eens positief benaderen, iets wat op TV te weinig gebeurt momenteel.
...
geschreven door jannemankov, 20 jul 2012 10:40:28
Niemand in t peleton, en ook mijn inziens in t verleden heeft drie zware ritten koersen gewonnen en tevens de tour in t zelfde jaar.Die prestatie is ongeevenaard.Wiggins heeft t super afgemaakt je rijdt niet alleen met de benen maar ook met je hoofd.We hebben ook kunnen zien dat sky de beste ploeg in de tour heeft.Froome is een meesterknecht maar nog lang niet een kampioen,hij zal bijgeschoold moeten worden om als kopman een ploeg gedurende t hele jaar te dragen.
...
geschreven door Karper, 20 jul 2012 10:35:38
Door maar zo te hameren op de situatie Wiggins versus Froome wordt elke glans van de overwinning van Valverde weggenomen. Hij is de enige van een grote kopgroep die tot het laatst toe stand heeft gehouden. Kijk naar de uitslag en lees waar de overige leden van de kopgroep zijn geeindigd.
...
geschreven door surfmonster, 20 jul 2012 10:27:02
Ik vind overigens dat Froome zich het meeste laat kennen in dit alles met zijn rare acties.
Vanuit ploegperspectief kun je die twee niet tegen elkaar laten rijden, dan heb je het gevaar dat ze elkaar afmatten er onverhoopt een derde met de zege aan de haal gaat.
Die afspraak is allang gemaakt, dan moet Froome zich daar ook gewoon in schikken. Hij wordt bijzonder vorstelijk betaald door de ploeg voor zijn diensten, dan heeft hij zich ook te voegen naar de wensen van de ploeg.
...
geschreven door bil naad, 20 jul 2012 10:11:39
@rahimns
volgens mij een zeer politiek correct bericht om de druk uit de lucht te halen.
meer een verbloeming van onderhuidse spanningen.

niet dat het iets uitmaakt,wiggins gaat terecht deze tour winnen.

en froome?
ik vraag me ernstig af of hij ooit de rol van kopman kan vervullen en zelf winnen.


...
geschreven door rahimns, 20 jul 2012 10:03:30
@surfmonster de Telegraaf...

@Lekkeband dat artikel van jou is geschreven na aanleiding van een tweet van de nogal domme mevrouw Froome en niet vanuit een gesprek met Wiggins of Froome zelf..
...
geschreven door surfmonster, 20 jul 2012 10:00:44
En waar staat dat interview? :)
...
geschreven door Lekkeband, 20 jul 2012 09:59:25
Nogal tegenstrijdig met dit bericht: http://www.sporza.be/cm/sporza...WAG_Froome

Maar strikt bekeken zal Wiggins zelf het beste weten wat er is gezegd en dus zullen we hem maar op zijn woord geloven. In dat geval trek ik mijn kritiek op hem terug.
...
geschreven door rahimns, 20 jul 2012 09:56:30
"Chris vroeg of hij voor de ritzege mocht gaan, waarop ik 'ja' zei", verklaarde Wiggins na afloop. "We wisten alleen niet precies wat het gat naar Valverde was." Opmerkelijk genoeg bleef Froome echter - geheel volgens de teamafspraken - bij zijn kopman.

citaat uit een interview met Wiggins
...
geschreven door surfmonster, 20 jul 2012 09:51:33
@rahimns
Niet dat ik aan je twijfel ;) maar hoe kom je aan deze kennis?
In de interviews gister werd daar volgens mij niks over gezegd, of heb ik iets gemist?
...
geschreven door rahimns, 20 jul 2012 09:49:14
@Petrovic, het schijnt toch iets anders te zitten. Wiggins had Froome toestemming gegeven voor de eindoverwinning te gaan, maar uiteindelijk besloot Froome zelf om bij Wiggins te blijven. Soms is het wel heel erg makkelijk om situaties thuis te beoordelen, terwijl je niet weet wat er werkelijk aan de hand is.
...
geschreven door Lekkeband, 20 jul 2012 09:48:54
Omgekeerd: geen chique actie van Wiggins om Froome de overwinning niet te gunnen en hem niet te laten gaan. Als ik in Froome zijn schoenen stond zou mij dit ook irriteren en zou ik eveneens eens lekker voor hem uit gaan rijden om aan te tonen dat ik beter was.
...
geschreven door Petrovic, 20 jul 2012 09:37:26
Geen chique actie van Froome om zo duidelijk ten overstaand van de hele wereld te laten zien dat hij bergop beter is dan zijn kopman.

Maar ook niet chique van zijn kopman Wiggins dat hij Froome niet gewoon de zegen gaf om in de laatste 2 km op zoek te gaan naar de dagoverwinning. Er kon Wiggins immers ook helemaal niets meer gebeuren met het oog op het klassement. Als hij Froome gewoon had laten wegrijden, dan had dit hem deze ietwat genante beelden ook bespaard gebleven.
...
geschreven door coppie, 20 jul 2012 08:49:09
Theater van Froome! Als je woordelijk toezegt te knechten voor Wiggens, gedraag je dan ook als knecht!Dat is nou éénmaal de code in het wielrennen.
Erg veel respect voor Van Garderen!Knap hoe hij erin staat, erg volwassen, jammer dat Rabo hem enkele jaren geleden geen zekerheid kon geven!
...
geschreven door mikespaan, 19 jul 2012 23:21:50
@karper

Denk niet dat vele het wiggins niet gunnen maar dat mensen gewoon niet graag voor de gek gehouden wil worden, iedereen snapt de ploegorders wel maar het is gewoon pijnlijk om te moeten concluderen dat de beste renner in koers niet de tour gaat winnen.
...
geschreven door freekd, 19 jul 2012 22:19:23
Waarom finishen de tour etappes altijd zo vroeg en niet gewoon rond de klok van 19.00 uur?
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 22:03:52
@TANDEMSTOKER,
Ik moet bekennen dat ik dat weinig op TV heb gezien. Maar dat komt ook omdat er weinig langdurige reportages zijn. De enige die je ziet is de tennister Esther Vergeer en dan ook alleen bij de sportverkiezingen.
...
geschreven door TANDEMSTOKER, 19 jul 2012 21:47:56
@KARPER
Geen probleem,bijna geen enkele`buitenstaander`
kent het tandemracen hoewel Nederlanders Wereldkampioen en Olympisch kampioenzijn geweest zowel op de weg als op de baan.
Voor sporters met een beperking is weinig aandacht. Wel eens de Para olympische spelen op de TV gezien.
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 21:45:02
@Royke1,
Helemaal mee eens. Froome heeft, behoudens de Vuelta nog geen enkele prestatie geleverd om een kopmanschap af te dwingen. Maar het is, denk ik, niet zozeer dat men Froome wil zien winnen, maar dat men het Wiggins niet gunt.
...
geschreven door Royke1, 19 jul 2012 21:35:56
Iedereen zegt hier dat Froome beter is dan Wiggins, en misshien is dat ook wel zo. maar wees eens eerlijk:
Wiggins heeft in ALLE koersen waar hij een doel van maakte, Parijs-Nice, Romandië en de Dauphiné, een goeie vorm laten zien, is HELEMAAL NERGENS hard door het ijs gezakt en heeft ze ALLEMAAL gewonnen.
Froome daarintegen heeft alleen in de Dauphiné laten zien dat hij goed was.

Naar mijn mening heeft Wiggins dus heel terecht afgedwongen dat Froome voor hem rijdt, en als Froome liever voor eigen kansen had willen rijden, dan had hij voor de Tour op tafel moeten slaan, en niet nu gaan zeggen dat hij het er wel moeilijk mee heeft om te moeten knechten. Dat had hij zich van tegoren moeten bedenken.

Ik vind Froome echt wel een mooie wielrenner, maar hij zal wel zelf op de tafel moeten slaan
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 21:35:32
@TANDEMSTOKER,
Ik beweer niet dat ik veel van wielrennen weet. Mijn kennis gaat niet verder dan dat ik bijna alles op TV zie en de commentaren hoor. En dat is de basis waarop ik mijn mening geef. En dan ben ik benieuwd wat anderen daarvan vinden. Ik ben niet iemand die lukraak wat zegt en dan weer verdwijnt.
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 21:27:28
@TANDEMSTOKER,
Sorry, maar dat kon ik niet weten. En eerlijk gezegd ik denk niet dat ik dat red hoor.
...
geschreven door TANDEMSTOKER, 19 jul 2012 21:23:11
@karper
Overigens als je zoveel van wielrennen weet,zou je moeten weten dat de "Tandemstoker"de man achterop is die "De kolen op het vuur moet gooien" De man voorop is de "Piloot".
Tandemracen is een volwaardige tak van het wielrennen.
Karper is ook een leuke nicname blub..blub.
...
geschreven door TANDEMSTOKER, 19 jul 2012 21:13:40
@Karper
Ja, leuke nickname,maar fiets als visueel beperkte coureur op de racetandem.
Kom eens naar Limburg,mag je voorop en een paar keer de Cauberg op fietsen!
...
geschreven door mats vv, 19 jul 2012 21:06:28
@Sooike

Dat maakt het juist mooi, totaal niet hautain hoor
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 20:57:53
@TANDEMSTOKER,
Wel grapppig met je nicknaam. Als je net als Froome voorop zit op een tandem kan je eigenlijk niet verliezen.
...
geschreven door TANDEMSTOKER, 19 jul 2012 20:51:03
Jammer van de "Stalorders" Froome had deze tour kunnen winnen naar mijn mening.
Als het in de volgende jaren niet meer lukt zal hij spijt krijgen van zijn jeugdige goedwillendheid.
...
geschreven door bil naad, 19 jul 2012 20:48:40
veel kansloze gc-renners die in rit 7 bij de valpartij betrokken waren,hebben de ronde in de laatste week nog een beetje gekleurd,de rest was flets.
...
geschreven door bil naad, 19 jul 2012 20:42:58
als froome kopman is wordt het niets,ze hebben tegenwoordig allen richtpunten nodig.

fijn dat alberto weer komt.
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 20:26:48
@HCA,
Natuurlijk is het een beetje onbevredigend met Froome. Maar ik hoor alleen maar dat het bij SKY allemmaal zo wetenschappelijl is uitgedokterd. Misschien hebben ze ook wel uitgedokterd dat als Froome voor eigen kansen gaat, hij dat de volgende dag moet bekopen. Wie zal het zeggen?
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 20:17:32
@Lekkeband,
Het gaat natuurlijk niet om de laatste 2 kilometer. Als Froome had willen winnen, zou SKY voorop moeten rijden en niet Liquigas. Daarom was het eerder een overeenkomst tussen Movistar en Sky dan een deal tussen Valverde en Nibali.
...
geschreven door HCA, 19 jul 2012 20:16:56
@Karper
Ik gun het Wiggins wel,Parijs-Nice,ronde van Romandië,Dauphine en Tour in 1 en hetzelfde jaar,het is zeer lang geleden,dat iemand dit klaarspeelde!Alleen hou ik niet van de situatie met Froome...
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 20:11:17
@HCA,
Daar heb je helaas helemaal gelijk in. Wiggins zegt zelf dat ie een laboratoriumrat is. En een rat die de wetenschap gelijk gegeven heeft, wordt zo snel mogelijk door de wetenschap daarna de nek omgedraaid. Hoop het beste voor Wiggins
...
geschreven door Lekkeband, 19 jul 2012 20:08:06
@Karper,

Dan mag je Wiggins een persoonlijk bedankje sturen. Doordat Froome niet voluit mocht gaan van zijn baasje is jouw voorspelling uitgekomen.
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 20:00:15
@Lekkeband,
Klopt, maar ik had vanochtend om 10.08 al voorspeld dat het of Valverde of Cobo zou zijn vandaag.
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 19:56:11
@Lekkeband,
Hetzelfde heb ik gedacht over de knechten van Armstrong. Een voor een zijn ze het putje ingegaan.
...
geschreven door Lekkeband, 19 jul 2012 19:54:36
Kan zijn, Karper, maar al die renners die jij noemt waren - al hadden ze geen centimeter kopwerk verricht - niet in staat geweest deze etappe te winnen.
...
geschreven door HCA, 19 jul 2012 19:53:55
@Lekkeband
Denk ook,dat het een eenmalige gebeurtenis zal zijn voor onze Britse vriend....
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 19:53:02
Jullie hebben het maar over Froome. Maar ik heb Hagen, Rogers, Porte, Knees, ja zelfs Cavendish meer op kop zien rijden dan Froome.
...
geschreven door Lekkeband, 19 jul 2012 19:51:02
Froome had vandaag moeten winnen. Hij had nog genoeg kracht in zijn benen om Valverde bij te halen. Dat Wiggins hem niet liet gaan zegt veel over deze Engelse kanarie. Er was geen enkel risico meer voor Wiggins als Froome in de laatste paar km zou demareren en toch vond meneer Wigginsje dat dit niet kon.

Beste Froome, je bent een veel betere klimmer dan Wiggins. Volgend jaar bij een ander team zul je hem vierkant van zijn sokken rijden in de bergen.
...
geschreven door Samoen, 19 jul 2012 19:47:47
@park111982:

Afgelopen jaar werd Zubeldia met een 15e plaats eerste renner van Radioshack. Dan zie je toch dat hij een stuk minder hoog eindigt dan dit jaar. Hij heeft dat jaar niet te veel moeten knechten want Klöden en Brajkovic gaven op, Leipheimer was al snel in die tour gevallen en de rest was ook niet goed genoeg. Als je dan dit jaar ziet dat hij waarschijnlijk 7e word dan is het niveau gewoon lager.

Geld ook voor Brajkovic. De afgelopen jaren keer op keer op achterstand gereden als het bergop ging maar dit jaar word hij waarschijnlijk 8ste.
...
geschreven door HCA, 19 jul 2012 19:46:53
@Samoen
In de Vuelta heb je maar 40 km tijdrijden,daartegenover zijn er wel 7 aankomsten boven,met bonificaties.Ik denk,dat Froome daar geen kans maakt tegen Contador.Denk ook niet dat hij zijn huidige vorm nog 7 of 8 weken kan behouden.
...
geschreven door LEKKE KETTING, 19 jul 2012 19:45:06
@ glaasje rose ja mooi Michelle: damn it gooooo
zat zelf ook zo oortje uit en gaan man mja jammer.
knap gedaan door Valverde natuurlijk en ik geniet ook zeker van Jurgen vd broeck.
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 19:44:20
@Samoen,
Evans won vorig jaar de Tour. Nu staat hij op minuten. En eigenlijk de rest loopt ook achter de feiten aan. Wiggins en Froome waren de beste in de Vuelta, maar op de een of andere manier is dat nooit echt serieus genomen.
Maar ik heb vandaag een van de mooiste sportmomenten van het jaar gezien. Een topper die erkent dat ook subtoppers belangrijk zijn. Maar ja, daar moet je gevoel voor hebben en niet gelijk aan geldelijke vergoedingen denken.
...
geschreven door park111982, 19 jul 2012 19:39:39
@sampoen

hou er ook rekening mee dat zubeldia de laatste 3 jr heeft mogen knechten voor contador, armstrong, leipheimer en kloden
...
geschreven door Samoen, 19 jul 2012 19:39:23
@HCA:

Ik geef hem een grote kans om de vuelta te winnen. Ik denk dat hij in staat is om het Contador moeilijk te maken. Zijn tijdrit is beter dan die van Contador en hij is misschien wel explosief genoeg om Contador te volgen tijdens 1 van zijn felle aanvallen. Ook heeft Froome een betere ploeg dan Contador. Het word in ieder geval een mooi duel ALS Froome meedoet.
...
geschreven door HCA, 19 jul 2012 19:33:34
@Samoen
Daar heb je gelijk in.Echt zielig voor Froome,net zoals vorig jaar in de Vuelta...Misschien wint hij wel nooit een grote ronde.Want elke verkeken kans komt niet meer terug... >:(
...
geschreven door Samoen, 19 jul 2012 19:32:34
@park111982:

Dat is wel al 9 jaar geleden, inmiddels is Zubeldia 35 en heeft hij de afgelopen jaren niet echt grote prestaties meer neergezet in de grote rondes (de laatste top 10 plaats in een grote ronde was in 2007). Ik heb veel respect voor zijn prestaties hier in deze tour maar ik zie dit toch ook wel als teken van een minder algemeen niveau in deze tour de france. Want als zo'n iemand ineens weer komt bovendrijven dan is er gewoon sprake van een lager niveau dan afgelopen jaren.
...
geschreven door park111982, 19 jul 2012 19:25:50
@samoen zubeldia was in 2003 al 5e achter achtereenvolgens armstrong, ullrich, vinokourov en hamilton. Eigenlijk dus tourwinnaar van 2003 als je het dopingverleden van bovenstaande 4 bekijkt.
...
geschreven door Samoen, 19 jul 2012 19:16:23
@HCA:

volgens mij was het van niet beter kunnen om het maar op z'n belgisch te zeggen. Anders hadden ze toch wel wat gedaan neem ik aan. Naar mijn idee zijn de "favorieten" van dit jaar een stuk minder dan de afgelopen jaren. De afgelopen jaren had je nog de Schlecks, Contador en Evans die een hoog niveau halen. Het is voor mij veelzeggend dat jongens als Brajkovic en Zubeldia in de top 10 staan van het klassement terwijl die er in het verleden al meerdere malen door gezakt zijn. Dat geeft gewoon aan de we aan een tour bezig zijn met een minder niveau dan de afgelopen jaren.
...
geschreven door HCA, 19 jul 2012 19:11:42
Mooie overwinning van Valverde,voor de rest weinig aan,favorieten die mekaar beloeren,de 1 wil niet,dan ander mag niet,voor de rest alle favorieten terug binnen op een paar seconden...Een hoop schijngevechten,voor de rest niets,niets en nog eens niets.
De enige die me tesamen met Valverde vandaag kon bekoren was Chris Anker Sorensen,Kessiakoff&Voeckler,de rest mag geroemd worden om zijn passiviteit!
...
geschreven door wsdegroot, 19 jul 2012 18:55:36
Froome is bergop misschien wel beter, maar ik weet het toch nog niet of hij wel genoeg tijd zou hebben gepakt in de bergetappes om Wiggins in de tijdrit van zich af te houden. Hij heeft tenslotte 2min achterstand, een deel kwam dan wel door een lekke band, maar toch. Hij had dan vandaag en op de Toussuire meer dan 2 minuten moeten pakken op Wiggins, dát zie ik hem toch niet doen.
Voor mij is Wiggins dus de terechte winnaar.
...
geschreven door park111982, 19 jul 2012 18:55:00
@sooike wat moet hij dan doen in het wel bij wiggins gaan zitten ??
...
geschreven door Samoen, 19 jul 2012 18:54:38
@glaase rose:

Mevrouw Froome en mevrouw Wiggins hebben weer genoeg om over te kibbelen! ;D
...
geschreven door Glaasje Rose, 19 jul 2012 18:53:01
Die Michelle Cunt, vriendin van Froome denk er ook anders over hoor https://twitter.com/michellecound
...
geschreven door bil naad, 19 jul 2012 18:52:21
de tour van de gemiste kansen
...
geschreven door sooike, 19 jul 2012 18:48:23
Belachelijke en vernederende actie van Froome richting zijn kopman. De hele wereld weet nu wel dat hij beter bergop kan dan Wiggins. Maar moet dat worden getoond met overdreven handgebaartjes en schijn-demarrages ? Wat een hautaine houding voor een knecht, die voor veel geld aan Sky in zijn contract heeft beloofd dat hij zou "knechten". Gedraag je dan als knecht en ga na dit seizoen naar een ploeg die nog een verwaand kopmannetje zoekt !
...
geschreven door Samoen, 19 jul 2012 18:47:34
@park111982:

Normaal gesproken wel ja, en ik ben benieuwd of hij in staat is om het Contador lastig te maken. Als dat het geval is krijgen we volgend jaar een mooie strijd tussen Contador, Froome en misschien Schleck.
...
geschreven door park111982, 19 jul 2012 18:46:27
@samoen klopt froome mag knechten in de tour wat hij geweldig heeft gedaan en voor eigen kans in de vuelta rijden.
...
geschreven door bil naad, 19 jul 2012 18:44:45
@ samoen
klopt froompje vergeten.
...
geschreven door Samoen, 19 jul 2012 18:44:18
*Froome toen wist dat hij..
...
geschreven door Samoen, 19 jul 2012 18:43:34
@park111982:

Hoogstwaarschijnlijk wel ja, net zoals Froome wist toen hij een contractverlenging ondertekende met een forse loonsverhoging na een succesvolle Vuelta dat hij in de tour van 2012 moest gaan knechten voor Wiggo ;)
...
geschreven door park111982, 19 jul 2012 18:42:22
@karper wat verkondig jij een hoop onzin en onderschat jij de rol van froome
...
geschreven door Samoen, 19 jul 2012 18:40:30
@bil naad:

Froome en Wiggins hebben ook een rit gewonnen in de tour ;)
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 18:40:02
Zelfs Cavendish om die niet te vergeten
...
geschreven door park111982, 19 jul 2012 18:39:25
@samoen. Cavendish wist al om het moment dat hij zijn handtekening zette onder zijn contract dat hij geen hele ploeg meekrijgt die voor hem gaat rijden aangezien een meerjarenplan van sky is een brit de tour te laten winnen.
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 18:38:38
Volgens mij heb ik meer Hagen, Rogers, Porte en Knees op kop zien rijden dan Froome, maar misschien heb ik een andere koers gezien
...
geschreven door achtpuntzes, 19 jul 2012 18:37:58
@ Karper:

raar wil zeggen niet doorsnee of saai, en is dus eigenlijk een compliment. ;D
...
geschreven door bil naad, 19 jul 2012 18:36:42
4e dag op rij dat iemand wint voor de 4e keer,
wie morgen?

valverde zeer terechte winnaar.

klassementsrijders weer berekenend en weer te laat begonnen. slechte wiskundigen?
alleen rolland en pinot hebben een rit gewonnen van de top tien in gc.
dus in parijs 7 man van de top tien teleurgesteld aan het einde,dan moeten ze maar echt strijden.

het is wachten op contador, we missen een echte klimmer. nu doen die 2 franse talentjes dat wel redelijk opvallend.

volgens mij hebben nog nooit zoveel mensen de eindwinnaar juist voorspeld,wat een afgang.

volop genoten van de aanvallers,dat loont tegenwoordig weer.

na de OS wordt wiggo een renner uit het verleden,toch slim gespeeld in deze tdf.

morgen aanvallers als sanchez,casar,vino,albasini,tankink.
daarna tijdritje wiggo,froome en van garderen en nog een triotje cav,greipel,sagan.

het boek kan dicht.

...
geschreven door Samoen, 19 jul 2012 18:36:41
@manmethamer:

Idd mooi dat Valverde weer terug aan de top is. Veel respect voor deze aanvallend ingestelde renner! Hopelijk gaat hij nog veel winnen de komende jaren.
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 18:35:57
@Glaasje Rose,
Kan je dat onderbouwen dat ik een rare kwast ben, roepen is o zo makkelijk.
...
geschreven door Samoen, 19 jul 2012 18:34:55
@damiano cunego en park111982:

Idd, Basso en consorte hebben op geen enkel moment de kans gehad om deze tour te winnen maar bijvoorbeeld een Cavendish heeft in principe wel een tour weggegooit met voor hem maar 1 ritzege. Dit deed hij zonder mokken. En natuurlijk staat zijn jaar in het teken van de olympische spelen maar het zal toch bij hem steken dat Greipel er 3 heeft en hijzelf "maar" 1.

Froome was inderdaad bij machte om deze tour te winnen, maar hij wist waarschijnlijk al op de dag dat het tourparcours gepresenteerd werd dat hij niet voor zijn eigen kans mocht gaan in deze tour. En natuurlijk is het dan heel vervelend dat je beter bent dan je kopman, maar je kan je ook professioneel opstellen en luisteren naar de orders van de ploegleiders. Als hij het niet kan hebben dat hij beter is dan Wiggins en toch niet mag rijden had hij moeten verkassen naar een ploeg als Astana of Katusha of iets dergelijks. Hij wist namelijk al langer dan vandaag dat hij beter was dan Wiggins in de bergen en dan had hij maar moeten anticiperen door van ploeg te veranderen.
...
geschreven door dartoloog, 19 jul 2012 18:34:03
Wanneer je als Nibali kort achter de gele trui zit, drie minuten voorsprong verwerft in een afdaling en je dan hand je klap door Valverde laat terugzakken, omdat anders Sky op kop gaat rijden. Teruggezakt laat je je hele Liquigasploeg zich opbranden om bij de kopgroep te komen, waar je al inzat, de gele trui gratis (????) naar voren te rijden onder het mom van etappewinst, gelijk door het ijs zakt, dan lijkt mij maar 1 verklaring mogelijk: Liquigas krijgt bonus van Movistar en bonus van Sky. Met deze afspraken in dit circus raad ik iedereen aan , die puur wielrennen wil zien: ga naar de dikke banden races kijken.
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 18:33:11
@manmethamer,
Ik weet niet waar je dat op baseert. Het maakt mij trouwens niet uit. Ik heb me al jaren geleden voorgenomen naar wielrennen te kijken, niet naar slimme medicie.
...
geschreven door mats vv, 19 jul 2012 18:32:39
ERG mijn wielerhart bloedt met dit te zien...
Froome maakt Wiggins gewoon belachelijk. Froome is 10x beter bergop.
...
geschreven door achtpuntzes, 19 jul 2012 18:31:14
dus moet je in de sport voor het hoogst haalbare gaan. dan komt de poen vanzelf. als Froome voor een andere ploeg had gekoerst als kopman, had hij misschien minder salaris gehad, maar dat had zich na een Tourzege echt wel dubbel en dwars terugverdiend.
...
geschreven door Glaasje Rose, 19 jul 2012 18:31:11
Rare kwast die Karper maar HCA is iets vreemder
...
geschreven door UrbanSteel, 19 jul 2012 18:30:12
Mooie etappe , met een mooie winnaar , maar voor het totale plaatje gezien een waardeloze etappe , de grote renners hebben weer zitten wachten tot de laatste kilometers.

Ik zit hier niet naar dagkoersen te kijken , ik zit hier naar de Tour De France te kijken , en dan hoop je dat de grote renners iets laten zien en elkaar bestoken met aanvallen .

Al dat volk dat vooruit gaat rijden is totaal kansloos voor een goede eindklassering , en rijden vooruit bij de gratie Gods , in dit geval Team Sky.

...
geschreven door achtpuntzes, 19 jul 2012 18:28:54
@ Karper:

wat maakt een beetje salaris uit, als je de Tour wint. je gaat de geschiedenisboeken in, en kan opslag vragen, en dan veel meer krijgen als hij als knecht nu voor wiggins verdient.

...
geschreven door park111982, 19 jul 2012 18:28:54
@karper als wiggins froome niet als knecht had gehad deze tour dan had hij zaterdag nog ontzettend hard moeten gaan rijden in de tijdrit om de tour te winnen.
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 18:27:41
@achtpuntzes,
Maar wel als sprinter en daar heb ik het over.
...
geschreven door manmethamer, 19 jul 2012 18:26:55
La venganza de Valverde. Een van de weinige renners bij wie ik geneigd ben te geloven dat hij onschuldig is/was
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 18:25:27
@Froome mocht blij zijn dat hij een lucratief contract kon krijgen bij SKY als knecht. Had hij meer ambities gehad, had hij misschien wel voor de helft een contract moeten tekenen bij een andere ploeg waar hij kopman zou kunnen zijn. Bij Barloworld was hij een van de velen, als scouts bij SKY niets in hem hadden zien zitten, zat hij waarschijnlijk weer in Afrika. Ik zeg maar zo tel je zegenen.
...
geschreven door achtpuntzes, 19 jul 2012 18:23:47
@ karper:

twee jaar geleden reed Cadel Evans als wereldkampioen de Giro EN de Tour uit. dus zo zeldzaam zal dat wel niet zijn.
...
geschreven door park111982, 19 jul 2012 18:23:07
@karper

recent vd evans in 2010 zowel giro als tour
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 18:15:37
@Samoen,
En wat te denken van Cavendish. Door bijna 99% op deze site voorbestemd om af te stappen. In feite is het een waardeloze tour voor hem geworden, maar blijft in de koers. Ik ben niet goed in statistieken, maar het zou mj niets verwonderen als hij een van de weinge wereldkampioenen is geweest die twee grote rondes heeft uitgereden.
...
geschreven door Damiano Cunego, 19 jul 2012 18:14:15
@Samoen: Basso, Hagen, Cavendish, Greipel die hebben ook geen enkele kans om de Tour te winnen dit jaar (Basso heeft zich al leeg gereden voor de Giro en al aangegeven om voor Nibali te knechten). Dat kun je niet vergelijken met de situatie waar Froome in zit.
...
geschreven door Royke1, 19 jul 2012 18:14:06
Iedereen heeft het erover dt Froome sterker is dan Wiggins bergop, maar Wiggins is in de tijdritten beter.
Als Froome wegrijdt is de kans net zo groot dat hij tijd wint op Wiggins als dat Wiggins op eigen tempo weer terugkomt.

Kortom niemand zal ooit weten of Froome überhaupt al had volgehouden als hij was doorgereden.
Het is te voorbarige om te zeggen dat Froome beter is.
...
geschreven door park111982, 19 jul 2012 18:11:53
@Samoen.

Je bent appels met peren aan het vergelijken. Je noemt renners op die NOOIT de tour gaan en kunnen winnen en Froome die het wel had kunnen doen maar niet mag dat zijn twee verschillende situaties.
...
geschreven door jannemankov, 19 jul 2012 18:10:08
Ik vind Wiggins n verdiende winnaar van deze ronde,hij is een ware kampioen, zie ook zijn titels als baanwielrenner,en wat ie dit jaar in de kleinere ronden met winst afgesloten heeft,Froome ken volgend jaar bewijzen dat ie beter is dan Wiggins,wat ie nu deed is gewoon de gele trui voor schut zetten , ik zie dit eerder als hoogmoed om ff te laten zien dat ie nog over heeft.Hij zou Wiggins ook zaterdag kunnen kloppen,persoonlijk zou ik zeggen Wiggins geef froome zaterdag klop.
...
geschreven door Samoen, 19 jul 2012 18:04:27
@Karper:

Dat vind ik nou ook. Er zijn genoeg toprenners die knechten voor hun kopmannen. Basso, Hagen, Cavendish, Greipel. Deze jongens doen dat zonder enige moeite. Daar heb ik een stuk meer respect voor dan iemand als Froome die daar zichtbaar moeite mee heeft. Daar dwing je ook geen respect mee af bij je ploegmaats en dat gaat hem idd zeker parten spelen in zijn verdere carriere.
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 18:00:45
@Samoen,
Daarom zal Froome nooit een kampioen worden. Knechten zullen geen respect voor hem hebben. Boason Hagen, behorend tot de top 10 van het wielrennen, rijdt zich uit de naad voor Wiggins. Daar hebben mensen respect voor althans ik, niet voor dat haantjes gedrag van Froome. Hieveel topknechten zijn niet door de mand gevallen en tenonder gegaan aan doping.
...
geschreven door Samoen, 19 jul 2012 17:58:13
@achtpuntzes:

Tuurlijk heeft hij dan spijt, het zou raar zijn als dat niet zo zou hebben nietwaar? Maar hij heeft toch met volle verstand een contractverlenging ondertekend bij Sky nadat hij in de vuelta ook al beter bleek dan Wiggins. En toen wist hij toch al dat hij als knecht zou gaan dienen in de tour van 2012 die op het lijf geschreven was en is van Wiggins. Achteraf gezien is dit waarschijnlijk een fout geweest van hem en wie zijn billen brand moet op de blaren zitten!
...
geschreven door achtpuntzes, 19 jul 2012 17:54:37
@ Samoen:

toch vind ik het aan de ene kant toch ook wel een klein beetje een schertsvertoning tussen Froome en Wiggins.

als Froom nooit meer de Tour wint, zal hij zich later nog echt wel eens een paar kewer achter de oren krabben... en dan heeft ie spijt. dat weet ik zeker.
...
geschreven door Samoen, 19 jul 2012 17:49:38
Froome wederom de sterker bergop dan Wiggins. Jammer genoeg wil hij dat ook duidelijk laten zien door bepaalde bewegingen en door vooruit te rijden en zich dan opvallend weer terug te laten zakken. Dat is gewoon denigerend tegenover Wiggins. Als hij zoveel beter is moet hij of gewoon vol gaan of dan had hij maar naar een andere ploeg moeten verkassen.
...
geschreven door Glaasje Rose, 19 jul 2012 17:48:35
Heb ook weer genoten van de rit hoor ookal denk ik niet dat de beste renner deze Tour gaat winnen
...
geschreven door jaa, 19 jul 2012 17:47:09
Wat een triestige tour en wat een kleurloze gele truidrager. Dit is nog erger dan in de periode met Indurain. Ik snak echt naar Contador.
...
geschreven door achtpuntzes, 19 jul 2012 17:46:18
tja...

als je voor de TV wielrennen zit te kijken en je denkt "bah!" en "zonde", tja. en de ander is helemaal lyrisch...

je kijkt om te genieten, en niet om je te ergeren, toch? hoewel ik er maar flarden van heb meegekregen, was het toch weer een mooie rit, met een fantastische Valverde als winnaar.

overigens is Nibali altijd wel in om met een renner van een andere ploeg samen iets te bekokstoven, zie Van Den Broeck eerder deze Tour.
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 17:44:15
@Glaasje Rose,
Heb jij Nibali op kop zien rijden in dat groepje, nee ik niet. Als je als eenling van de klassementrijders wil profiteren van anderen moet je wel voor 90% op kop rijden, anders ben je een profiteur. En heb je geen respect voor de mindere goden.
...
geschreven door Glaasje Rose, 19 jul 2012 17:39:13
@Karper
Nee wij begrijpen elkaar niet maar dat is niks nieuws. Nibali had zich niet terug hoeven laten zakken. 'ongeschreven regels' zijn geen regels. Zonder die handjeklapdeal was koers volledig anders verlopen. Bah!
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 17:35:08
@Glaasje Rose,
Jij begrijpt geloof ik niets van de koers. Ongeschreven wetten hoef je niet te betalen. Liquigas ging daarna Saxo-bank kopieren. Als we er niet bij mogen zijn, gaan we op kop rijden. Had niets met Nibali te maken om een ritzege te behalen. Ben blij dat het niet gelukt is.
...
geschreven door mikespaan, 19 jul 2012 17:32:52
Mooie overwinning van Valverde.
Jammer dat de beste renner in koers deze tour niet wint.
...
geschreven door Karper, 19 jul 2012 17:23:41
Schitterende overwinning van Valverde. Maar in mijn ogen wel te verwachten. Zie mijn bijdrage bij "Nibali aast vandaag op ritzege" om 10.08.45 en 10.54.57. Cobo opent, Costa doet het tussenwerk en Valverde maakt het af. Weer een van de mooiste etappes van de laatste jaren. Wielrennen is zo mooi, maar je moet het wel kunnen zien.
...
geschreven door Glaasje Rose, 19 jul 2012 17:21:49
Hoeveel zal Valverde op de rekening van Nibali storten. Zonder hem had hij deze zege niet behaald.
Zonde van Froome. Die had de ritzege kunnen pakken

Schrijf commentaar
U moet ingelogd zijn om commentaar te geven. Eerst registreren als u nog geen account hebt.

busy
 
< Vorige   Volgende >

Zoeken op wielerland

Fietsvriendelijke Accommodaties

Wielerland Nieuwsbrief

Wil je de Wielerland Nieuwsbrief ontvangen? Meld je dan hier aan.

Wielerland Shop

Toertocht Kalender

08-06-2013 Apeldoorn
15-06-2013 Papendal Bike Event
22-06-2013 Oostvoorne -Zeeland
29-06-2013 Rotterdam
24-08-2013 Biddinghuizen
30-08-2013 WPC toertocht
31-08-2013 WPC toertocht
05-09-2013 Rondje Nederland
07-09-2013 Alblasserdam
07-09-2013 CFH Limburg
14-09-2013 Oostvoorne - Z-H Eilanden

Volg ons op:

Twitter  Facebook

Laatste uitslagen

25-05-2013   Tour of Iran
25-05-2013   Tour of Japan
24-05-2013   Race Horizon Park 1
24-05-2013   Tour de Gironde
24-05-2013   Tour de Belgique - Ronde van...
24-05-2013   Bayern Rundfahrt
24-05-2013   An Post Ras
24-05-2013   Giro d'Italia
19-05-2013   Amgen Tour of California
19-05-2013   Simac Omloop Der Kempen

Volgende 10 wedstrijden

25-05-2013   Giro d'Italia
25-05-2013   Grand Prix de Plumelec-Morbi...
25-05-2013   Tour de Gironde
25-05-2013   Tour de Belgique - Ronde van...
25-05-2013   Bayern Rundfahrt
25-05-2013   An Post Ras
26-05-2013   Tour of Japan
26-05-2013   Tour of Iran
26-05-2013   Race Horizon Park 2
26-05-2013   Boucles de l'Aulne - Château...

Wielerland.nl klassement 2013

 1  Peter Sagan 1091
 2  Mark Cavendish 913
 3  Vincenzo Nibali 894
 4  Christopher Froome 764
 5  Mauro Santambrogio 762

Overwinningenklassement 2013

 1  Mark Cavendish 12/3/1
 2  Peter Sagan 10/5/1
 3  Marcel Kittel 9/1/0
 4  Andre Greipel 8/1/3
 5  Christopher Froome 7/3/1

Laatste reacties

Dyball klimt in recordtijd naar top Mont Fuji (+ v...
@ Karper: ik ben dusdanig goedgelovig dat ik geen twijfels heb dat HCA ter plaatse is. en een hele ...
Dyball klimt in recordtijd naar top Mont Fuji (+ v...
@achtpuntzes, Misschien zit hij wel lekker thuis, bij een brandende open haard en een goed glas wijn...
Dyball klimt in recordtijd naar top Mont Fuji (+ v...
tja, HCA... die overwint heel wat meer drempels dan die van de voordeur, om ter plaatse op de berg ...
Dyball klimt in recordtijd naar top Mont Fuji (+ v...
En dan niet te vergeten de kater van HCA. Hij is een echte masochist, loopt al weken over het weerbe...
Dyball klimt in recordtijd naar top Mont Fuji (+ v...
@ Karper: ik kan niet voor Glaasje spreken, maar ik kan je wel verklappen dat ik hier zelf met een ...

Wielervrienden Login

Klik hier om direct naar Cyclingmates te gaan