Fränk Schleck test positief en verlaat de Tour
dinsdag 17 juli 2012
ImageFränk Schleck is op 14 juli positief getest op het vochtafdrijvende middel Xipamide. Dit heeft de UCI dinsdag bekend gemaakt in een persbericht. "De UCI kan de renner echter niet voorlopig schorsen volgens de regels vanwege de aard van de stof". Echter is de UCI ervan overtuigd dat het teammanagement van Radioshack-Nissan de nodige maatregelen zal treffen zodat de Tour de France in rust door kan gaan en Schleck in alle rust zijn verdediging kan voorbereiden. De UCI is op dit moment niet in staat om aanvullende informatie te verstrekken.

Xipamide valt onder artikel S5: Diuretica en andere maskerende middelen

Fränk Schleck staat 12e in het algemeen klassement in de Tour de France. Zijn ploeg Radioshack-Nissan heeft reeds laten weten dat de Luxemburgen woensdag niet meer van start zal gaan in de 16e etappe.

Commentaar (84)Add Comment
...
geschreven door inzetisoverwinnen, 18 jul 2012 18:53:04
Is de boze heks al gevonden die Frank S. de giftige appel heeft laten opeten?
...
geschreven door jannemankov, 18 jul 2012 18:00:07
Schleck ik heb je niet gemist vandaag
...
geschreven door Karper, 18 jul 2012 12:15:00
@mats vv,
Als 16 jarige heb je wel al een uitgesproken mening, zeg.
...
geschreven door mats vv, 18 jul 2012 12:04:08
@Br94

Kun jij niet lezen, ik zeg niet Vandebrouk maar Vandenbrouke. En Boonen is een misdadiger ik ken zijn ex-ploegmaats (mijn ploegleider). Dus hou maar op.
...
geschreven door gerardno1, 18 jul 2012 11:56:35
Wanneer wordt andy gepakt? En bruyneel mogen ze ook wel eens flink schorsen als manager/doping courier. Elke ploeg waar hij manager is stinkt het meer dan gemiddeld naar de doping!
...
geschreven door LEKKE KETTING, 18 jul 2012 11:27:35
@urban steel thnx voor de info maakt weer hoop duidelijk.
zal altijd wel zo blijven,vandaag gewoon maar genieten van een mooie berg etappe.
...
geschreven door jannemankov, 18 jul 2012 11:11:52
Ik als wielerfan gedurende de laatste 50jaar en niet alleen de tour .van februari t/m de ronde van lombardije en dat jaar in jaar uit hoeveel uur zou dat bijelkaar aan kijkcijfers opleveren.HOEVEEL WINNAARS in de geschiedenis van de wielersport maakt niet uit welke wedstrijd heeft de boel belazerd .Ik vraag me af wat is geloofwaardig in de sport en niet alleen de wielersport,met andere woorden wat zie ik op tv, wat is waarheid en wat niet.
...
geschreven door UrbanSteel, 18 jul 2012 10:37:53
@surfmonster

Niet bij stil gestaan . ;)

Daar rijden ze ook weer rond sinds 2010 na gestopt te zijn na de ronde van 2005 .

En aangezien je alles kan krijgen in China ( voor heel weinig geld )....is je tasje snel gevuld .
...
geschreven door surfmonster, 18 jul 2012 10:27:10
En maar profrondes in China organiseren.....

Hoeft het niet eens in een duister pakketje afgeleverd te worden, gewoon in de handbagage mee naar huis.
...
geschreven door surfmonster, 18 jul 2012 10:25:54
Mijn excuses, het lachen is me plots helemaal vergaan.

:(
...
geschreven door UrbanSteel, 18 jul 2012 10:22:06
@surfmonster

Minder lachen maar beter lezen ;), laatste alinea staat ;

Tegenwoordig is het echter via biotechnologische bedrijven in China en vooral India op internet voor betaalbare prijzen te bestellen.

Uitgelachen nu ? ;)
...
geschreven door surfmonster, 18 jul 2012 10:18:32
Voor honderd milligram zou 1585 dollar (zo?n 1070 euro) moeten worden betaald. ?En het werkt pas bij ongeveer 50 milligram per kilogram lichaamsgewicht? ?Het idee is dat je het minstens een maand moet gebruiken voordat je de gezochte voordelen krijgt. Dit komt neer op een investering van duizenden euro?s per dag.? "
Voor een renner van 65kg is dit een kuur van een miljoen euro ;D
Dan zal inderdaad niet iedere renner eraan zitten nee :D
...
geschreven door Micheilovitsch, 18 jul 2012 10:16:09
@surfmonster, voor de oorlog was sonja bakker nog niet bekend het voedselpatroon veel calorie rijker, tja blijkbaar begint dit pas sinds 2009 een beetje uit de wereld te verdwijnen.

weet je nog goede oude tijd, in je berenvel rondhangen en complete buffels "rauw" in je keg steken
...
geschreven door surfmonster, 18 jul 2012 10:14:06
@Micheilovitsch
;D
en voor 2009 wat deed men toen? Zo maar wat doelloos rondjes rijden?
...
geschreven door UrbanSteel, 18 jul 2012 10:11:32
@surfmonster

"Aicar"

"Training in de vorm van pil"
MILAAN - De Australische wetenschapper Michael Ashenden heeft het internationale antidopinginstituut WADA gewaarschuwd voor het gebruik van Aicar in het wielerpeloton.

Ashenden geldt als expert op het gebied van doping en is nauw betrokken bij de ontwikkeling van het biologisch paspoort. Aicar en GW1516 zijn ?medicamenten? die nog in de experimentele fase verkeren. De stoffen staan bekend onder de naam ?research chemicaliën?. Aicar zou vooral bedoeld zijn voor mensen met overgewicht.

Uithoudingsvermogen
Het heeft verder een wetenschappelijk bewezen positieve invloed op het uithoudingsvermogen. Het wordt gebruikt om hartspiercellen van meer zuurstof te voorzien tijdens een operatie. Net als epo bevordert het dus het transport van zuurstof naar bepaalde cellen.

Bloedpaspoort
In tegenstelling tot epo wordt het aantal rode bloedlichaampjes echter niet beïnvloed, waardoor de parameters in het bloedpaspoort constant blijven. De effecten van het middel houden maanden en soms zelfs jaren na het beëindigen van de kuur aan. Voorlopig is het voor de dopingcontroleurs onvindbaar.

Training in vorm van pil
Het product kwam voor het eerst in de publiciteit in juni 2008. Wetenschapper Ronald Evans deed toen op het SALK-instituut in La Jolla (Californië) onderzoek naar Aicar. Evans zag bij muizen zonder enige vorm van training het uithoudingsvermogen met 44% toenemen. In een later onderzoek werd aangetoond dat ook het trainingsrendement veel groter werd. ?Aicar is training in de vorm van een pil?, aldus Evans. ?Met dit product train je het lichaam zonder enige vorm van inspanning.?

Tour 2009[/;b]
De naam van Aicar dook na de Tour de France van 2009 voor het eerst in de topsport op. Het Franse antidopingagentschap AFLD had destijds het vermoeden dat dit product al in de Ronde van Frankrijk gebruikt werd. Aicar heeft een dubbel effect. Het zorgt voor een verwijding van de bloedvaten en voor een verhoogde vet- en koolhydraatverbranding.

AFLD-directeur Laurent Bordry stelde dat sommige renners ?er wel vrij mager bij liepen.?Drie jaar geleden was de conclusie dat dit product veel te duur voor de handel zou zijn. Voor honderd milligram zou 1585 dollar (zo?n 1070 euro) moeten worden betaald. ?En het werkt pas bij ongeveer 50 milligram per kilogram lichaamsgewicht?, stelt Herman Ram van de Dopingautoriteit. ?Het idee is dat je het minstens een maand moet gebruiken voordat je de gezochte voordelen krijgt. Dit komt neer op een investering van duizenden euro?s per dag.?

Tegenwoordig is het echter via biotechnologische bedrijven in China en vooral India op internet voor betaalbare prijzen te bestellen.

[b]Bron , de Telegraaf
...
geschreven door Micheilovitsch, 18 jul 2012 10:11:28
@ surfmonster, dat wondermiddel heet fietsen, je verbrand rond de 8000 kcal, en vervolgens kan je dr behoorlijk veel weer naar binnen werken zonder een grammetje aan te komen
...
geschreven door surfmonster, 18 jul 2012 10:11:16
Als "graatmager" overigens een bijkomstigheid is van dopinggebruik, dan zijn de Sky-jongens ook aardig verdacht volgens mij ;)
...
geschreven door surfmonster, 18 jul 2012 10:04:00
@UrbanSteel
"ze zijn graat mager ( dat schijn je te worden met dat wonder middel dat in 2009 op de markt is gekomen)"

Welk wondermiddel?
...
geschreven door UrbanSteel, 18 jul 2012 09:32:31
"Op een boterham met pindakaas de Tour niet kunen uitrijden"
Dan rijden ze maar wat minder hard , een tour met gemiddeld bijna 40 per uur kan idd niet met alleen een boterham met pindakaas .

"Misschien dat iemand binnen de ploeg hem een oor wilt aannaaien"
Mensen moeten altijd in de verdediging schieten .
@HCA heeft gewoon gelijk , ze zijn graat mager ( dat schijn je te worden met dat wonder middel dat in 2009 op de markt is gekomen ).
Als je een film zou willen maken over een Duits concentratiekamp uit de oorlog , hoef je voor figuranten en hoofdrospelers slechts even langs het Tour peleton en je cast is gevuld , zo mager zijn die kerels .

Volgend jaar weten we pas wie deze tour heeft gewonnen .

...
geschreven door barrywarry, 18 jul 2012 09:25:03
Rustig maar, HCA, kalm jongen, shhhht, kalm. Je lijkt wel een raaskallende kip zonder kop. Eerst pleiten voor een levenslange schorsing voor elke renner die even goed of beter dan F. Shleck gepresteerd heeft en kort daarna pleiten voor legaal dopinggebruik waarbij er naar hartelust geprikt, gespoten en getransfuseerd mag worden, tot men erbij neervalt...

Neem liever een voorbeeld aan Stablinsky en achtpuntzes: hen heb ik nog niet vaak op een ongenuanceerd, onredelijk commentaar kunnen betrappen, terwijl ze toch steeds een duidelijk standpunt innemen dat ze vervolgens consequent verdedigen.

Ook ik geef Frank het voordeel van de twijfel. Hij geeft ook al een tijdje aan dat zijn vormpeil er niet op vooruit zal gaan, dat hij over zijn hoogtepunt heen is dit seizoen, en dat de tour er eigenlijk te veel aan was. Inderdaad, dat zou op zich allemaal een reden kunnen zijn om naar doping te grijpen, maar niet wanneer hij dat zelf allemaal aankondigt in interviews. Mocht hij werkelijk van plan zijn geweest zijn prestaties te verbeteren dmv doping, dan zou hij toch wel gezegd hebben dat zijn conditie in stijgende lijn gaat, om geen argwaan te wekken?

Daarnaast moet er met de mogelijkheid rekening gehouden worden dat zo'n product inderdaad onopzettelijk in het lichaam terecht komt. Onder andere Iljo Keisse kan hierover meespreken.

Wat de rest van het peleton betreft heb ik overigens niet de indruk dat indereen aan de doping zit; in ieder geval vind ik niet dat er deze tour veel bovenmenselijke prestaties geleverd worden. Het is meer een gezamenlijke fietstocht naar Parijs aan het worden...


...
geschreven door Stablinsky, 18 jul 2012 08:33:05
Misschien kan Rogers nog het treintje aanvoeren omdat de anderen gewoon niet beter meer kunnen.

Laat dit een les wezen voor iedereen die pleit voor wilde demarrages bergop, zoals in de tijd van Pantani, Rasmussen, enz. Zonder doping zijn het tijdritten bergop, in groep.
...
geschreven door rahimns, 18 jul 2012 07:57:27
Misschien dat iemand binnen de ploeg hem een oor wilt aannaaien, nu bekend is dat de gebroeders weer een eigen team willen starten. In ieder geval is het gebruik van dit middel tijdens de tour wel het domste wat je kan gebruiken... maar afwachten maar hoe dit afloopt, ik hoop voor Frank met een sisser. Ondanks dat ik niet erg veel op heb met de gebroeders, gun ik dit niemand.
...
geschreven door surfmonster, 18 jul 2012 07:52:02
@HCA
legalisering is geen optie, dat is funest voor de categorie renners die onder de top zit en geen fatsoenlijke begeleiding krijgt.

Verder creeer je zo een omgeving waar de jeugd het idee krijgt dat je zo ver mogelijk moet gaan in medische begeleiding om bij de top aan te kunnen sluiten.

Het is makkelijk gezegd: dan slikken ze maar tot ze erbij neer vallen, maar dat is niet echt een beleid dat je als sportunie na kunt streven.
...
geschreven door achtpuntzes, 18 jul 2012 07:51:17
@ HCA:

panikeren dan :)

...
geschreven door HCA, 18 jul 2012 07:47:16
@Achtpuntzes
Panikeren,niet met dubbele n...
...
geschreven door achtpuntzes, 18 jul 2012 07:46:08
en je moet wel alles in de juiste context zien.

het is nog niet bewezen dat de Scleck doping heeft gebruikt. hij heeft een medicijn in zijn lichaam, een medicijn wat gebruikt wordt tegen hartfalen, oedeem en hyperventileren (als ik het goed begrepen heb)
een van de bijwerkingen is vochtafdrijving. het medicijn wordt vanwege die bijwerking veel door bodybuilders en gewone mensen gebruikt, om er "droger" en "harder" uit te zien. het middel is gewoon vrij te koop. in tegenstelling tot berichtgeving in de media, zit het wel degelijk in bepaalde supplementen, supplementen die een vochtafdrijvende werking willen bewerkstelligen.

je gaat er niet harder van fietsen, maar omdat het een vochtafdrijvende (bij)werking heeft kan het worden gebruikt om doping te maskeren. maar aangezien het middel makkelijk te vinden is, lijkt het me niet waarschijnlijk dat dat middel hiervoor ook gebruikt wordt, of je moet wel heel stom zijn.
...
geschreven door achtpuntzes, 18 jul 2012 07:23:38
@ HCA:

je bent aan het pannikeren.

jouw schleck wordt uit de Tour gezet, en ineens gebruikt iedereen?

eerst maar eens afwachten hoe dit zich ontwikkelt...
...
geschreven door HCA, 18 jul 2012 07:15:57
@Stablinsky
Geen paniek man,dit is gewoon een bevestiging,dat ze ons terug aan het belazeren zijn.Iets wat ik hier maanden geleden al aankondigde,toen geloofden vele mensen me niet.Wel nu,de werkelijkheid is anders.Als er mensen zijn die geloven dat je kan winnen zonder doping,dan is dat voor mij ok,ik geloof er al lang niet meer in,keer op keer worden we belazerd.Ik pleit voor het toelaten van doping,laat ze slikken en prikken zoveel ze willen en valt er soms eens een dode,tot daar aan toe.In het verkeer vallen er dagelijks een hele hoop!
...
geschreven door coppie, 18 jul 2012 06:55:07
Eigenlijk kun je dit wel verwachten, immers bijna alle toppers zijn wel eens een keer tegen de lamp gelopen. De Schlecks zijn nu aan de beurt, who's next?
...
geschreven door HCA, 18 jul 2012 06:47:35
Toen ik op de col de la Croix de Fer,het treintje van Sky zag,nl.5 man van Sky,met daarachter nog Nibali,Van Den Broeck en Evans,wist ik het wel hoor.Het treintje aangevoerd door Rogers,die man is al 5 jaar over zijn hoogtepunt.... >:(
...
geschreven door HCA, 18 jul 2012 06:40:58
Met andere woorden:Frank Schleck is al even dom als onze vriend Alberto Contador...Beiden zijn betrapt op een product dat helemaal geen uitwerking heeft.Beiden weten niet zeker hoe het product in hun lichaam is beland...Ook bij Schleck gaat het maar om 0,000000000001 gram.Conclusie van dit verhaal:er wordt ook hier gewerkt aan een onnozele uitleg om het dopinggebruik te verbloemen,ik ben zeker dat ze binnenkort met een 'aanvaardbare' uitleg komen.Kortom,de start van de zoveelste dopingsoap!!
...
geschreven door Krantje, 18 jul 2012 01:50:20
Dit specifieke geval toont geen structureel dopinggebruik aan, want dan zouden ze nooit dit middel gebruiken. Het middel is zo gemakkelijk te vinden dat het of erg dom en ondoordacht is of dat men juist wilde dat het gevonden zou worden? Mijns inziens twee mogelijkheden: 1) impulsieve actie van Schleck om toch nog iets van zijn tour te kunnen maken (beetje van de categorie Landis); 2) hij wordt opgeofferd om Bruyneel/Armstrong te redden of juist te laten hangen. Dit plus de zaak Armstrong plus afwezigheid van Andy plus gezeik met Bruyneel en Anderson zegt mij één ding: dit zaakje stinkt.
...
geschreven door Fernandi, 18 jul 2012 00:33:02
Nou ik heb op een doordeweekse dag nooit het gevoel "goh laat ik vandaag eens een vochtafdrijvend middel gebruiken"
En ik denk dat een bepaald gedeelte van die wereldbevolking al blij is dat ze überhaupt vocht tot zich kunnen nemen.

Kortom je overdrijft schromelijk.
...
geschreven door hvddungen, 18 jul 2012 00:14:40
Deze medicijn en worden door de halve wereldbevolking gebruikt. Waarom dan niet door Frank Schlek.
...
geschreven door Fernandi, 18 jul 2012 00:13:04
: Gisteravond Harm Kuipers gehoord bij Mart over bloedwaarden Contador (fout) en Armstrong (2008-2010; goed) ?? Ging met name over grafiekje wat de aanmaak van nieuwe bloedlichaampjes laat zien. Toch opvallend!

2008 tot 2010 waren inderdaad Lance zijn beste jaren :-

Dezelfde dokter noemde het nemen van een vochtafdrijvend middel tijdens de tour vrij dom, dus er zal vast een hele originele smoes komen, een bidon van een toeschouwer of besmet vlees lijken me een goede kandidaat. ;D
...
geschreven door Br94, 17 jul 2012 23:44:26
@jannemankov
de jury kan radioshack niet uit de tour halen, want schleck is welliswaar positief bevonden, maar ze kunnen hem niet eens uit de tour halen, laat staan de hele ploeg.
...
geschreven door SanderS, 17 jul 2012 23:33:10
Dit heeft volgens mij niks met het socialisme te maken hoor. Dit is gewoon de mentaliteit van de Fransen. Di Gregorio wordt verdacht en wie kraait daar nog om? Was er daar veel volk op de persconferentie?

Wielrennen wordt nu eenmaal fel geviseerd. Dat is zo en dat zal zo blijven denk ik.
Zo'n inval zie ik de politie in Londen binnen enkele weken niet doen. Hoewel die atleten uit het atletiek ook geen brave schapen zijn!
...
geschreven door mallejak, 17 jul 2012 23:27:24
franse politie rukt uit omdat er bij een wielrenner sporen van een vochtafdrijvend middel zijn gevonden. het moge duidelijk zijn dat er over frankrijk weer een socialistische regering heerst. en de uci loopt geheel aan de leiband van het totalitaire wada, dat zich over de gehele wereld weet de voeden uit de staatsruif door doping of zelfs een zweem van doping op te blazen tot een halsmisdaad. heer verlos ons van het socialisme en uw wielerrijk zal komen.
...
geschreven door SanderS, 17 jul 2012 23:24:44
Is dit zijn tegenprestatie omdat hij niet betaald werd?
...
geschreven door bodge, 17 jul 2012 23:20:20
Doping was..is en zal steeds blijven rondwaren in het wielermilieu...trouwens in alle sporten waar men beroemd en legendarisch wil blijven..maar het wielrennen is nu eenmaal de meest populaire sport...ik geniet er al 60 jaren met volle teugen van...en als ik van alle dopingzondaars sinds de jaren 50 tot nu 'n euro mocht ontvangen kon ik me 'n wereldreis veroorloven....maak je geen zorgen er komen nog meerdere Schlecks in de toekomst..
Als je een max.inhoud hebt van 95% grijp je sneller naar 'n product om toch maar aan die 100% te geraken...er komen steeds andere en slinksere middelen en die ontdekken ze pas enkele jaren later...(het verhaal van stroper en boswachter)
Maar u moet toegeven het houdt deze wielrennerij steeds in the picture...
Wordt ZEKER vervolgd.
...
geschreven door jannemankov, 17 jul 2012 23:02:46
basjuhh6 t is een maskerend middel zodat je een ander middel niet op kunt sporen.
...
geschreven door jannemankov, 17 jul 2012 22:59:18
karper ben jij medicus, nou ik niet voor mij is ie onschuldig.als je t wel bent mag je t me uitleggen
...
geschreven door Samoen, 17 jul 2012 22:56:50
Zo op het eerste gezicht had ik dopinggebruik niet verwacht van Frank Schleck. Maar als je er dan eens wat meer over na gaat denken is het zo gek nog niet. Het is natuurlijk bekend dat hij contacten had met Fuentes wat ging om "trainingsschema's", een doorzoeking van de auto van pa Schleck en dan is er ook nog een verhaal dat ik vandaag las van de Schlecks die een bankaccount zouden hebben die niet door de ploeg ingezien kan worden waardoor ze niet al het geld uitbetaald krijgen waar ze wel recht op hebben. Dit hoef uiteraard niks te betekenen maar als je logisch nadenkt zou zo'n account ook gebruikt kunnen worden om allerlei dopingproducten etc te kopen... Ik hoop van harte dat ik het mis heb maar dat zal waarschijnlijk wel niet het geval zijn.
...
geschreven door Karper, 17 jul 2012 22:55:22
@jannemankov;
Als je per dag zo'n 10 liter vocht verliest, waarom moet je dan een plaspil gebruiken?
...
geschreven door jannemankov, 17 jul 2012 22:50:48
Er word ook gezegd dat de jury,morgen vroeg bijelkaar komt voor de rit om te bekijken of ze radioshack uit de ronde nemen.Dit voornemen opzich vind ik al bizar,en als ze de hele ploeg uit de ronde neemt is t de zoveelste blunder van de hufters.Want t gaat om een renner en t is nog niet bewezen heel bizar dus.
...
geschreven door Karper, 17 jul 2012 22:49:32
@Lekkeband,
Hoe lang is Andy nu uit de roulatie? Ik hou mijn hard vast, eigenlijk wil ik het niet weten.
...
geschreven door jannemankov, 17 jul 2012 22:44:19
De contra expertise is nog niet geweest,maar hij word wel al schuldig bevonden.Zolang de schuld niet bewezen,blijft ie voor mij onschuldig,en elke andere wielrenner ook.
...
geschreven door Lekkeband, 17 jul 2012 22:42:22
Franck Schleck dope gebruikt? Ai, dan mogen ze die Andy ook maar eens goed nakijken. Franck = Andy. Zelfde ploeg, zelfde ambities, zelfde bloed, etc.
...
geschreven door Br94, 17 jul 2012 22:36:38
@mats vv
Wat hebben de andere schleck en vandebroek hiermee te maken, dat zijn de enige renners die aanvallen en zo'n beetje de enige die niet met doping gelinkt worden. Zo'n beschuldiging tegen boonen slaat ook helemaaaal nergens op, nergens op gebasseerd, dus als je niks zinnigs hebt te melden kun je beter je kop houden.
...
geschreven door surfmonster, 17 jul 2012 22:36:24
@Huis01
Ach ja, Armstrong vriendje van Smeets, Contador geen vriendje van Armstrong, 1 1=2
...
geschreven door Karper, 17 jul 2012 22:33:15
@Huis01,
Dezelfde soort wetenschappers zeiden tegen Jacobs, je hebt een een H.waarde van 45 met een middeltje kunnen we er 50 van maken en je loopt niet tegen de lamp. Daar gaat het al verkeerd.
...
geschreven door mats vv, 17 jul 2012 22:25:03
Hij heeft gewoon bloeddoping en/of hormonen gebruikt. Vuilbakken nakijken voor spuiten en schorsen die handel. Het verbaasd me niet, de sclecks zijn types Vandebrouke F. boordevol talent maar geen karakter, die gaan nu eenmaal makkelijker naar doping grijpen. vb Vandenbrouk in de tour heeft wel karakter en zit er hoogstwss niet aan, dus is het zinloos het hele peleton de beschuldigen. Het is positief dat ze ze nog betrappen. Volgende in het rijtje: Boonen, luie tamzak, gewoon de tour niet meegedaan omdat de kans te groot was dat hij geschorst ging worden voor de Olympische spelen, Als een knecht zou nemen wat boonen nam, was hij wereldkampioen.
...
geschreven door Huis01, 17 jul 2012 22:24:29
Denk dat Frank na de mislukte Giro en de verplichte Tourstart in paniek is geraakt....en Johan B. weet de weg.....
@Karper: Gisteravond Harm Kuipers gehoord bij Mart over bloedwaarden Contador (fout) en Armstrong (2008-2010; goed) ?? Ging met name over grafiekje wat de aanmaak van nieuwe bloedlichaampjes laat zien. Toch opvallend!
...
geschreven door manmethamer, 17 jul 2012 22:10:13
@ stablinsky
Het is wel verboden
Het is geen doping
het is een maskeringsmiddel
...
geschreven door Karper, 17 jul 2012 22:08:38
@mallejak,
Armstrong na 6 jaar nog onder vuur, Contador, 0,00000005 en Schleck is nu ineens een bagatel!!!!!!!!!
...
geschreven door mallejak, 17 jul 2012 22:03:54
zo goed kan schleck ook weer niet met bruyneel opschieten. lijkt mij dat schleck, samen met verzorger of zo, op een amateuristische manier heeft zitten knoeien. medische begeleiding hoort nu eenmaal bij het wielrennen, en radioshack is een ploeg in ontbinding en dan gebeuren er eenmaal ongelukken bij de dopincontroles. het is een bagatel
...
geschreven door barthvos, 17 jul 2012 21:59:18
Ongelooflijk dat hij morgen nog steeds mag starten. Gelukkig gebeurt dat niet. Om nu te beweren dat iedereen die boven hem in het algemeen klassement staat ook gebruikt moet hebben noem ik een slag in de lucht. Laten we voordat we conclusies trekken eerst de contra-expertise afwachten.
...
geschreven door Stablinsky, 17 jul 2012 21:57:51
Dat ze weer een show aan het opvoeren zijn, Karper. Ze hebben er niks te zoeken, want officieel is het geen verboden middel. Had je dat niet uit mijn vorige post begrepen.
...
geschreven door Karper, 17 jul 2012 21:54:49
@Stablinsky,
Wat heeft dit met de franse gendarmes te maken?
...
geschreven door Stablinsky, 17 jul 2012 21:48:17
Blinde paniek heeft zich meester gemaakt van HCA. Gemakkelijkheidshalve sleurt hij er de hele top 10 bij.
En nu zijn die bekakte Franse agenten weer een nummertje aan het opvoeren bij het hotel van Radioshack. Ik kom (voor mijn werk) vaak in contact met Franse gendarmes en consoorten, jongens wat een kalvers zijn dat zeg. Gigantische ego's en niks tussen de oren. Afin, dat is een andere discussie.
Toch nog maar even verdere berichtgeving en duiding afwachten. Gaat er snel een bekentenis volgen? Hoe zit het met de tegenexpertise? Heeft hij alleen genomen om zijn tegenvallende resultaten op te krikken of deed hij het consequent?
...
geschreven door Karper, 17 jul 2012 21:47:54
Wat ik alleen niet begrijp is dat renners wel 10 liter water per dag moeten drinken omdat ze zoveel vocht verliezen, waarom moet je dan een vochtafdrijvend middel gebruiken.
...
geschreven door HCA, 17 jul 2012 21:46:22
@Wimsupporter
Dit is een uitzonderlijk geval
@Ventieldop
Op een boterham en pindakaas rij je zeker een Tour,alleen niet tegen een gemiddelde snelheid van 40km/u.....
...
geschreven door ventieldop, 17 jul 2012 21:41:37
Op een boterham met pindakaas rij je geen Tour.....
...
geschreven door Wimsupporter, 17 jul 2012 21:38:37
HCA, ik dacht dat je tot morgen verlof zou nemen? ;) Ik ben het wel helemaal eens met je posts.

@Karper: Grappige reactie. ;D
...
geschreven door Karper, 17 jul 2012 21:36:58
@HCA,
Jouw favoriet was Schleck, nu begrijp ik waarom. Je bent een echte insider. ;D
...
geschreven door HCA, 17 jul 2012 21:36:34
Conclusie:We worden terug belazerd,misschien nog meer dan vroeger..
Een spijtige conclusie,maar het is niet anders.Ik had ook trouwens niets anders verwacht.... >:(
...
geschreven door surfmonster, 17 jul 2012 21:35:41
Had hij eerste gestaan was hij ook uit koers genomen.

Zelfde geval als Rasmussen, dezelfde druk waar een ploeg niet tegen bestand is.
...
geschreven door HCA, 17 jul 2012 21:32:59
@Karper
Natuurlijk heb ik gelijk!
...
geschreven door HCA, 17 jul 2012 21:31:18
Mocht Schleck op de eerste plaats gestaan hebben,de ploeg had hem nooit uit de wedstrijd genomen..Nu rijdt hij rond als het vijfde wiel aan de wagen en in zo'n geval kan het natuurlijk geen kwaad om als ploeg een renner uit de wedstrijd te nemen.De UCI heeft geen macht,vraag me af waar ze iets te zeggen hebben,een stelletje ja-knikkers...
Vraag me af hoe het met die 'etische code' zit.Bruyneel,had hier een paar jaar geleden nog de mond van vol.Ik ben benieuwd hoe hij er nu over denkt...Binnenkort,bevindt deze man zich meer in het gerechtsgebouw dan in een wielerwedstrijd!Voor mij niet gelaten hoor,Boontje komt om zijn loontje!!!! >:(
...
geschreven door Karper, 17 jul 2012 21:31:02
@HCA,
Misschien heb je wel gelijk met je top 10
Vorige week zat ik met mijn vriendin naar de huldigingen te kijken. Zegt ze ineens, zit jij nu 3 weken lang naar die spillenbenen te kijken, toch niet normaal meer. Misschien heeft ze wel gelijk.
...
geschreven door Royke1, 17 jul 2012 21:29:00
Xipamide kan spierversterkende hormonen maskeren
...
geschreven door Karper, 17 jul 2012 21:24:15
@Maykel27,
Nee, niet lastig, maar wel raar hoor.
...
geschreven door surfmonster, 17 jul 2012 21:23:58
werd geopperd in een column op nu.nl bedoelde ik natuurlijk
...
geschreven door surfmonster, 17 jul 2012 21:22:37
@HCA
De sport heeft helaas te kampen met een slecht verleden.

Wat mogelijk zou kunnen helpen (in een column op nu.nl) is het instellen van een waarheidscommissie. Geef iedere renner de mogelijkheid schoon schip te maken, zonder dat hier consequenties tegenover staan.
Nadat de commissie iedere renner gesproken heeft, alles bekend is, kan er een streep onder het verleden gezet worden en kan er aan een gezonde toekomst gewerkt worden.
Zo is ook meteen voor de pers de sensatiezucht voorbij, kunnen ze zich gewoon richten op de sport ipv op de randzaken.
...
geschreven door HCA, 17 jul 2012 21:19:40
Hoog tijd dat de UCI zijn verantwoordelijkheid opneemt en niet steeds de 'hete' aardappel doorspeelt naar de ploeg!Verboden stof in het lijf,eruit!!! en daarmee gedaan!Nu komt er waarschijnlijk een nieuw soap....
...
geschreven door egbers1954, 17 jul 2012 21:19:30
Wat een corrupte bende allemaal. Het komt ook inderdaad niet meer goed.
...
geschreven door Maykel27, 17 jul 2012 21:18:16
@Karper: zo lastig is het toch niet? Schleck test positief op een middel wat niet direct als doping wordt aangezien maar wel als potentieel maskerend middel. Radiosjaak wordt gevraagd om de renner toch uit koers te nemen.

Conclusie: Positief, (voorlopig?)niet geschorst, wel uit koers.
...
geschreven door NPvdHeuvel, 17 jul 2012 21:17:57
@HCA
Ach komaan, niet zo negatief. Ik ben het met je eens over Andersen, Bryuneel etc. Maar om nu ook Schleck, Nibali, Wiggins etc hiervan te betichten vindt ik niet fair. Omdat een ander het gebruikt hoeven zij niet ineens ook te gebruiken!
...
geschreven door HCA, 17 jul 2012 21:13:05
Zie je nu wat ervan komt als Bruyneel niet aanwezig is????Had nog een middeltje uit de tijd van Armstrong gebruikt....Schleck stond op plaats 11,kan je nagaan wat de nummers 1 tot 10 in hun lijf hebben gespoten....Blijkbaar komt het nooit meer goed!
Volgens mij staan die toppers allemaal 'stijf' van de doping.Een open brief schrijven tegen doping en zeggen dat je clean bent,dat kan het kleinste kind hoor.Deze zaak werpt meteen een duistere sluier over alle prestaties van de gebroeders Schleck uit het verleden,om nog maar van de rest te zwijgen...Lees(Froome,Nibali,Van Den Broeck,Wiggins enz.enz.).Levenslange schorsing,nultolerantie en terugstorten van allemaal het verdiende geld.Kan ook moeilijk anders in een ploeg waar Bruyneel en Andersen(in 1992 levenslang geschorst wegens herhaaldelijk dopinggebruik)ploegleiders zijn.Ik zei het hier gisteren al,zolang Riis,Bruyneel,Andersen en noem maar op,de lakens blijven uitdelen,komt het nooit meer goed met het wielrennen.Deze mensen hebben een verziekte geest en horen thuis in een gevangenis.Ze hebben trouwens alleen maar veel geld verdiend door hun bedrog.Nu begrijp ik,waarom Schleck alleen maar wou deelnemen aan de Giro, indien Andersen de persoonlijke ploegleider werd... >:(
...
geschreven door Karper, 17 jul 2012 21:06:13
Hoe kan je nu positief reageren, maar de aard van de overtreding laat geen schorsing toe. Nu verwacht de UCI dat de teamleiding Schleck uit de koers neemt. IK begrijp het niet meer.
...
geschreven door Fernandi, 17 jul 2012 21:05:31
Als de UCI dan even wacht met een persbericht de wereld in te slingeren tot ze wel aanvullende informatie hebben.

Ik zat net al te denken, het is veel te rustig voor een 2e rustdag, maar daar is dan toch weer zo'n typisch tour dingetje...
...
geschreven door NPvdHeuvel, 17 jul 2012 21:03:48
Volgens mij is dit inderdaad een maskerend middel, waarmee eventueel dopinggebruik kan worden verborgen. Laten we hopen dat het een fout is. Ik blijf het treurig vinden dat een renner schuldig is tot het tegendeel is bewezen in plaats van andersom.
...
geschreven door Juupke045, 17 jul 2012 20:58:35
lijkt mij ook niet maar WTF had dit niet verwacht!
...
geschreven door basjuhh6, 17 jul 2012 20:57:12
Hoe kan xipamide je prestatie dan verbeteren? Of zal het een dekkent middel zijn voor ander soort doping?

Schrijf commentaar
U moet ingelogd zijn om commentaar te geven. Eerst registreren als u nog geen account hebt.

busy
 
< Vorige   Volgende >

Zoek Snelle Jelle Tourspel deelnemer

Zoeken een deelnemer aan het Snelle Jelle Tourspel op naam

Snelle Jelle Tourspel Menu

Puntentelling

Eindstand Snelle Jelle Tourspel

 
Sjoerd Knol 2820
Wouter de Bruijn 2808
marijke van roost 2803
menno rietveld 2722
Marcel van Assen 2696
Milan Calloens 2696
Querian Eijgensteijn 2669
Menno Bijvoet 2667
Ernst Hitzemann 2658
Sebastiaan Waasdorp 2618
tussenstand